02191079805

مشاوره مهاجرتی

امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در کشور آمریکا

آنچه در این مقاله میخوانیم

مهاجرت تحصیلی یکی از پرطرفدار‌ترین روش‌های مهاجرت است که استفاده از این روش باعث می‌شود که متقاضیان از پوئن‌های مثبت زیادی برخوردار شوند و همچنین بتوانند آینده تحصیلی و شغلی درخشانی را برای خود رقم بزنند. مهاجرت تحصیلی باهث می‌شود که فرد متقاضی تجربه‌های زیادی را در زمینه رشته خود و همچنین زندگیِ روزمره که بصورت مستقل برای او اتفاق میافتد کسب کند و از طرفی دیگر باعث می‌شود از نظر آکادمیک وجهه معتبری را کسب کنند. اخذ مدرک بین‌المللی از یکی از دانشگاه‌های معتبر جهان می‌تواند تاثیر بسزایی در آینده هر فرد بگذارد. تمامی دانشگاه‌های بین‌المللی از سطح آکادمیک بالایی برخوردار هستند و نمی‌توان قدرت و امکاناتی که در اختیار دانشجویانشان می‌گذارند را کوچک شمرد.

جوامع امروزی رفته‌رفته به جایگاهی می‌رسند که باید حتما تجربه زندگی در کشوری جز وطن خود را تجربه کنند تا بتوانند خیلی از مسائل ضروری برای یک زندگی موفق را که شاید نتوان هنگامی که در کسور خودش است و زندگی او نقصی ندارد را بیاموزد.اقامت و سکنه گزیدن در کشوری جز وطن خود می‌تواند با چالش‌های آموزنده‌ای همراه باشد که هرکدام می‌تواند تجربیات و عوامل بسیار مفیدی را در زندگی شخص جای بگذارند.

مهاجرت تحصیلی به کشور آمریکا

ابتدا باید گفت که مهاجرت تحصیلی فرصتی را بوجود می‌آورد که فرد محصل یا دانشجو بتواند در کشوری جز وطن خود به تحصیل در مراکز آموزشی که مرتبط به مقاطع بعدی اوست شود.برای مثال فردی که تا مقطع پایه دوازدهم مدرسه به تحصیل در کشور خود پرداخته،هنگام تصمیم به مهاجرت تحصیلی می‌تواند برای مقطع کاردانی یا گارشناسی در دانشگاه که مقطع بعدی سطح آکادمیک اوست،اپلای کند.

در دهه اخیر به دلیل بالارفتن سطح انتظارات کشور‌های اروپایی و همچنین پردرخواست‌تر شدن عمل مهاجرت تحصیلی به این کشور‌ها،مهاجرت تحصیلی کمی دشوار‌تر از گذشته شده و برای اپلای به هر کشوری باید موفق به کسب نمرات بالایی در هر مقطعی که هستید شوید.البته توجه داشته‌باشید اینکه امر مهاجرت تحصیلی کمی دشوارتر شده است کاملا صحیح می‌باشد اما امری غیرممکن نیست.
سالانه ده‌ها و شاید صد‌ها هزار نفر برای مهاجرت تحصیلی به کشوری دیگر اپلای می‌کنند و در پروسه مهاجرت موفق نیز می‌شوند. مشخصا مهاجرت به هر روشی پروسه‌ای زمانبر و دشوار می‌باشد اما جدا از این،متاسفانه افراد زیادی که حتی تجربه یا اطلاعاتی در این زمینه ندارند سعی دارند فرد متقاضی را برای اپلای‌کردن پشیمان کنند و به هر روشی که شده،فرد خواهان مهاجرت را از عمل خود منصرف و پشیمان کنند.
چنین افرادی که به شما می‌گویند دیگر مهاجرت به کشوری دیگر امری بسیار سخت و طاقت‌فرسا و غیرممکن است،در هر نقطه‌ای از کره‌زمین وجود دارند اما شما می‌توانید با کسب تجربه از افرادی که در این زمینه تخصص دارند و یا افرادی که در گذشته خود در پروسه مهاجرت قدم گذاشته‌اند،مسیر مهاجرتی و اپلای خود را آسان‌تر و هموار‌تر سازید.

منبع موثق

همانطور که در بخش قبلی به آن پرداخته شد،باید سعی کنید که برای اپلای و گذراندن مسیر مهاجرت،از افراد بی‌تجربه و بی‌اطلاعات خواهان راهنمایی نشوید. خوشبختانه امروزه منابع معتبر و روش‌های زیادی برای امر مهاجرت و نحوه اپلای تحصیلی به کشور‌های گوناگون وجود دارد و می‌توانید با توجه به شرایط و ترجیح خود،یکی از این روش‌هارا برای کسب اطلاعات در این زمینه انتخاب کنید.

بورسیه تحصیلی

بورسیه به معنای دریافت فاند(هزینه)برای تحصیل در کشوری جز وطن خود می‌باشد.برای مثال افرادی که در مقاطع تحصیلی از از نمرات و رتبه‌های بالایی برخوردار هستند و همچنین در آزمون کنکور،رتبه بسیار خوبی را کسب می‌کنند،کشور‌هایی که پذیرای مهاجران و نخبه‌های تحصیلی هستند به این دسته افراد توجه بیشتری می‌کنند و این افراد را حمایت می‌کنند که بدون دغدغه برای وجود مشکلات مالی و چالش‌هایی از این قبیل،به آن کشور مهاجرت کنند و کشورِ موردنظر نیز تمام هزینه‌ها و مخارج تحصیل او در آنجارا بپردازد.

دریافت بورسیه از کشور آمریکا عملی تقریبا دشوار می‌باشد و برای اپلای دریافت بورسیه از این کشور،باید از ریزنمرات بالایی برخوردار باشید تا حدی که یک نخبه محسوب شوید. البته اگر موفق به کسب نمرات بالایی در مقاطع تحصیلی خود شده باشید دیگر جای نگرانی وجود ندارد. مراکز آموزشی موجود در کشور آمریکا از بالاترین سطح کیفی و پیشرفته‌ترین و مجهز‌ترین امکانات برخوردار هستند و مدرکی که از تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا دریافت می‌کنید می‌تواند تاثیر بسیار مفیدی بر آینده کاری شما بگذارد.

جمع‌بندی

صحیح است که مهاجرت می‌تواند پروسه‌ای زمان‌بر و دشوار باشد اما با دریافت راهنمایی از افراد مناسب و منابع معتبر مسیر این پروسه را برای خود هموارتر سازید. در کل کشور آمریکا به دلیل سطح رفاهی بالای و مدارک آکادمیک معتبری که دارد جزو کشور‌های پرخواهان و پر طرفدار است و به همین دلیل اپلای به این کشور می‌تواند کمی دشوارتر از اپلای به سایر کشور‌ها باشد.

امکان دریافت بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در کشور آمریکا
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی