02191079805

مشاوره مهاجرتی

شرایط و مدارک ثبت شرکت در لهستان

آنچه در این مقاله میخوانیم

ثبت شرکت در لهستان یکی از راه های مهاجرت به لهستان و اخذ اقامت این کشور می باشد، گاهی برای مهاجرت به کشور های اروپایی لازم است که در این کشور ها سرمایه گذاری کرد در حالی که راه های آسان تری برای مهاجرت وجود دارد مثل ثبت شرکت که میتوان به همراه ثبت شرکت در لهستان خانواده خود را نیز با خود به کشور لهستان ببرید، با هراگشت همراه باشید تا شما را با مزایای ثبت شرکت در لهستان و مراحل ثبت شرکت در لهستان و مدارک لازم برای ثبت شرکت در لهستان آشنا کنیم.

چرا ثبت شرکت در لهستان

 کشور لهستان از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و عضو کشورهای معاهده شینگن می‌باشد که در شرق اروپا قرار دارد و یکی از اعضای ناتو می‌باشد. پایتخت لهستان شهر ورشو و جمعیت این کشور در سال ۲۰۱۷ سی و هشت میلیون و ۵۶۰ هزار نفر و واحد پول این کشور زلوتی که معادل یک چهارم یورو می‌باشد. اگر شما یک سرمایه گذار خارجی هستید و مایل به ثبت شرکت در لهستان می‌باشید، طیف وسیعی از گزینه‌ها را برای انتخاب خواهید داشت. برای آغاز فعالیت اقتصادی و یا گرفتن اقامت در لهستان و اتحادیه اروپا، ثبت شرکت اولین قدم مطمئن در این راه خواهد بود.

انواع ثبت شرکت در لهستان

انواع ثبت شرکت در لهستان

در این بخش به انواع ثبت شرکت در لهستان میپردازیم با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در لهستان با مسئولیت محدود

ثبت شرکت در لهستان با مسئولیت محدود یکی از پر طرفدار ترین روش ها برای ثبت شرکت است چرا که امکان مشارکت در این شرکت برای چند سهامدار وجود دارد و هر شریک به میزان سهم خود مسئولیت‌ های شرکت را به دوش می‌کشد. این شرکت‌ ها ملزم به پرداخت مالیات و مالیات بر ارزش افزوده حاصل از درآمد خود خواهند بود و در اختیار داشتن حداقل سرمایه 5000 زلوتی (واحد پول لهستان) ضروری خواهد بود.

شرکت های سهامی در لهستان

برای کسب و کار های بزرگ در لهستان مثل راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای و تاسیس کارخانه ها نیاز به ثبت شرکت سهامی میباشد، ثبت شرکت در لهستان، به صورت شرکت سهامی، نیاز به اخذ مجوز از وزارت دادگستری لهستان دارد. حداقل سرمایه برای ثبت این نوع شرکت حدود 100 هزار زلوتی است و سهام داران به اندازه آورده خود مسئول هستند و سهام سهامداران در بورس اوراق بهادار عرضه و قیمت گذاری می‌شود. این شرکت بایستی از یک هیئت مدیره و یک هیئت ناظر تشکیل شده باشد، و افراد ملزم به پرداخت مالیات و مالیات برارزش افزوده خواهند بود.

ثبت شرکت در لهستان به عنوان شعبه شرکت خارجی

 برای داشتن شعبه‌ای از شرکت و کسب و کاری که در کشور مبدا، راه اندازی شده است، می‌توان از طریق ثبت شعبه شرکت در لهستان اقدام نمود. از اصلی‌ترین مزایای ایجاد این نوع شرکتها این است که تمامی مسئولیت‌ها به شرکت مادر واگذار خواهد شد. باید بدانید که شعب ملزم به ثبت خود در دادگاه ملی ثبت جهت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کشور لهستان خواهند بود. به علاوه به خاطر داشته باشید که شرکت‌ های ثبت شده در کشورهای اروپایی، به عنوان شرکتهای اروپایی و یا گروه‌های اقتصاد اروپایی در نظر گرفته خواهند شد.

 

مالیات ثبت شرکت در لهستان

میانگین مالیات بر ارزش افزوده در لهستان 19 درصد میباشد و مالیات بر درآمد در بعضی از مشغال 32 درصد میباشد، مالیات بر درآمد، تنها مالیات ثبت شرکت در لهستان و سرمایه گذاری در لهستان نیست، بلکه مالیات بر ارزش افزوده، نیز بر درآمدهای با ارزش افزوده، تعلق خواهد گرفت. در مجموع میزان مالیات ثبت شرکت و سرمایه گذاری در لهستان، نسبت به سایر کشورهای اروپایی، مقرون به صرفه تر است.

مزایای ثبت شرکت در لهستان

اقامت دائم با ثبت شرکت در لهستان

اقامت از طریق ثبت شرکت در لهستان در 5 سال اول 1 ساله میباشد و در پایان هر سال تمدید میشود و در صورت رعایت قوانین و شرایط این کشور که در زیر به آن اشاره میکنیم اقامت دائم این کشور برای شما صادر میشود.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در لهستان

مزایای ثبت شرکت در لهستان

مراحل ثبت شرکت در لهستان

سوالات متداول در باره ثبت شرکت در لهستان

این مراحل بین 3 تا 5 هفته کاری زمان میبرد

تا 5 سال یک سال به یک سال تمدید میشود

ثبت شرکت در لهستان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی