02191079805

مشاوره مهاجرتی

معرفی رشته‌های اوسبیلدونگ آلمان

آنچه در این مقاله میخوانیم

اگر تصمیم گرفته‌اید به کشوری پیشرفته و ایده‌ال مهاجرت کنید و در آن مشغول به کار شوید کشور آلمان یک گزینه هیجان‌انگیز برای شما دارد. این کشور در سال‌های اخیر به نیروی کار نیاز پیدا کرده و به همین دلیل از مهاجرت شما حتی بدون داشتن مدرک تحصیلی استقبال می‌کند. شاید بپرسید کسانی که مدرک تحصیلی ندارند در یک کشور صنعتی و پیشرفته چه شرایط و فرصتی برای کار کردن دارند؟ پاسخ این است که دولت فدرال آلمان دوره‌های کارآموزی یا اوسبیلدونگ را برای مهاجران فراهم کرده که از حدود ۳۵۰ رشته فنی ، خدماتی، هنری و… پشتیبانی می‌کند. این دوره‌ها با یک برنامه آموزشی حرفه‌ای تخصص لازم را به شما می‌دهد و شما را برای ورود به بازار کار آماده می‌کند. برای شرکت در این دوره‌ها ، لازم است اطلاعاتی درباره‌ی رشته‌های مختلف و شرایط آنها داشته باشید.برای اطلاعات کامل درباره ی آوسبیلدونگ آلمان می توانید از مقاله های هراگشت استفاده کنید.

چگونه رشته تحصیلی مناسب را پیدا کنیم؟

قبل از درخواست ویزای اوسبیلدونگ لازم است رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای این کار می‌توانید به یک مشاور در این زمینه مراجعه کنید و از او بخواهید با در نظر گرفتن استعدادها و خواسته‌های شما و مقایسه آنها با رشته‌های پردرآمد و اشتغال‌پذیر در کشور آلمان مناسب‌ترین رشته را برای شما انتخاب کند. نکته مهم در انتخاب رشته مورد نظر این است که شما با پذیرش در هر کدام از آنها طول دوره‌ی متفاوتی را گذرانده و حقوق متفاوتی را دریافت می‌کنید. حتی در اکثر دوره‌های اوسبیلدونگ مدرسه‌ای مبلغی بابت گذراندن دوره به دانشجو پرداخت نمی‌شود. در نظر داشته باشید که تسلط به زبان آلمانی کمک زیادی به پذیرش شما می‌کند‌ چرا که تمامی دروس در این دوره‌ها به زبان آلمانی آموزش داده می‌شود.

پرتقاضاترین و بهترین رشته‌های اوسبیلدونگ در آلمان کدامند؟

  • اوسبیلدونگ پرستاری

کشور آلمان که به عنوان قطب پزشکی قاره اروپا نیز شناخته می‌شود بیش از سالهای قبل از پذیرش پرستاران استقبال می‌کند. در صورتی که در این دوره‌ها شرکت کنید بیشترین میزان حقوق در میان کارآموزان را دریافت می‌کنید که معادل ماهانه هزار یورو است . این دوره‌ها تا سه سال طول می‌کشد و پس از آن استخدام شما به عنوان یک پرستار با حقوق حداقل ۲۵۰۰ یورو در ماه تضمین‌شده است و می‌توانید در مراکز درمانی مختلف بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها مشغول به کار شوید.

  • اوسبیلدونگ تکنسین تاسیسات

انجام کارهای تاسیساتی از آن دسته شغل‌هایی است که در هر فروشگاه ،شرکت و یا کارخانه‌ای مورد نیاز است. تکنسین‌هایی که دوره اوسبیلدونگ را به اتمام می‌رسانند بعد از سه سال و نیم آموزش در شرکت‌هایی که مسئولیت ساخت ، نگهداری و تعمیر تاسیسات مورد استفاده در دفاتر ،ادارات، بیمارستان‌ها و فروشگاه‌ها را برعهده دارند مشغول به کار می‌شوند. این کارآموزان دوره‌های خود را در مدارس دوگانه می گذرانند تا با انجام کار عملی برای ورود به بازار کار آماده شوند.

  • اوسبیلدونگ کامپیوتر و IT

در این دوره‌ها که اتمام آنها تا ۳ سال زمان می‌برد به کارآموزان برنامه‌نویسی ، طراحی وب سایت و بازاریابی آموزش داده می‌شود کسانی که در رشته کامپیوتر مشغول به کسب مهارت می‌شوند ماهانه حقوقی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو دریافت می‌کنند. این درآمد بعد از اتمام دوره و یافتن شغلی رسمی به ۳۲۰۰ هزار یورو در ماه می‌رسد . اغلب کمپانی‌های صنعتی کشور آلمان این دوره‌ها را برگزار کرده و پس از اتمام دوره کارآموزان را استخدام می‌کنند.

  • اوسبیلدونگ پزشکی و دندانپزشکی

دوره‌های اوسبیلدونگ پزشکی یا دندان پزشکی مناسب کسانی است که قصد دارند پس از اتمام دوره خود به عنوان دستیار دندانپزشک و یا دستیار پزشک مشغول به کار شوند.

گذراندن این دوره به ۳ سال زمان نیاز دارد و کارآموزان در طی این سال‌ها در مطب پزشکان، کلینیک ،بیمارستان و سایر مراکز درمانی مشغول یادگیری می‌شوند. به کارآموزان پزشکی نحوه انجام کارهای درمانی مانند پانسمان و تزریق آموزش داده می‌شود و در طول دوره یادگیری چیزی حدود ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو حقوق دریافت خواهند کرد.

  • آوسبیلدونگ حسابداری

یکی از مهمترین اعضای هر شرکت و اداره حسابدار آن است. در دوره‌های اوسبیلدونگ نیز این رشته‌ی پرکاربرد آموزش داده می‌شود. کارآموزان علاقه‌مند به حسابداری می‌توانند با گذراندن دوره‌هایی که حدود ۳ سال طول می‌کشد در شرکت‌های آلمانی مشغول به کار شوند . همچنین کسانی که در این دوره‌ها شرکت می‌کنند با توجه به ایالتی که در آن مشغول گذراندن دوره خود هستند ماهانه حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ یورو حقوق دریافت می‌کنند.

نتیجه گیری:

قطعاً برای کسانی که بدون داشتن مدرک تحصیلی به دنبال شغلی با درآمد بالا می‌گردند شرکت در دوره‌های آموزشی رایگان با بیش از ۳۵۰ رشته متنوع مناسب‌ترین گزینه است . خصوصا به این دلیل که در حین آموزش بیشتر این رشته‌ها به کارآموز مبلغی داده می‌شود که می‌تواند با آن هزینه‌های زندگی را پرداخت کند. تحصیل در دوره‌های اوسبیلدونگ نه‌تنها تمام این مزایا را دارد بلکه شما را در جایگاه شغلی تضمین شده متناسب با نوع دوره‌تان قرار می‌دهد.

 

معرفی رشته های اوسبیلدونگ آلمان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی