02191079805

مشاوره مهاجرتی

مهاجرت تحصیلی به کشور هلند

آنچه در این مقاله میخوانیم

سالانه افراد زیادی به کشور‌های اروپایی برای مهاجرت تحصیلی اقدام می‌کنند و اکثر این افراد اهداف و اولویت‌های مشترک و یکسانی نسبت به یکدیگر دارند. اکثر مهاجران تحصیلی خواهانِ به‌صرفه بودن، کیفیت تحصیلی بالا، بالا بودن سطح رفاهی زندگی در کشور موردنظر خود هستند. به همین دلیل کشور‌های اروپایی از جمله کشور هلند جزو پرمتقاضی‌ترین کشور‌ها برای مهاجرت تحصیلی می‌‌باشند.
کشور هلند با پایتخت آمستردام و ۱۷ میلیون جمعیت یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین کشور‌های اروپایی است که سالانه مهاجران زیادی را به سمت خود سوق می‌دهد. زبان رسمی این کشور هلندی است و همچنین پرجمعیت‌ترین شهرِ آن شهرِ آمستردام است. اگر قصد مهاجرت تحصیلی به اروپا را دارید و در جستجوی کشوری مجهز و با سطح رفاهی بالا هستید کشور هلند قطعاً می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مقاطع تحصیلی در کشور هلند:

تحصیل در کشور هلند درست مانند اکثر کشور‌های دیگر به‌صورت استاندارد است و در هر مقطع سنی ممکن می‌باشد. کودکان در هلند ابتدا ۶ سال به تحصیل به مقطع ابتدایی می‌پردازند و سپس ۳ سال در دوره راهنمایی و ۳ الی ۴ سالِ دیگر به تحصیل در مقاطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی می‌پردازند.
مشخصاً امکان اپلای برای تمامی این مقاطع تحصیلی وجود دارد اما بهتر است برای اپلای و مهاجرت به این کشور، برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی که اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اقدام کنند زیرا شرایط زندگی دانشجویی ممکن است از شرایط زندگی دانش‌آموزی در این کشور بهتر باشد و موجب کسب بیشتر تجربه شود. به طور ناخودآگاه حد یادگیری در مقاطع دانشگاهی بیشتر است و همچنین مدرکی از تحصیل در دانشگاهی بین‌المللی دریافت می‌کند تأثیر بیشتری در رزومه کاری آینده شما خواهد گذاشت.

فراگیری زبان مهم است:
همان‌طور که گفته شد، زبان رسمی کشور هلند، هلندی است و در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد فقط به زبان هلندی تدریس می‌شود‌. بهتر است برای اینکه شانس و امتیاز دریافت ویزای تحصیلی خود را پایین نیاورید بهتر است همراه با مدارک هویتی و تحصیلی خود، مدرک زبان خود هم برای سفارت کشور هلند بفرستید زیرا اگر بدون اینکه به زبان هلندی تسلط داشته باشید به این کشور سفر کنید آنگاه مجبور هستید در دوره‌های یادگیری زبان هلندی ثبت‌نام کنید که معمولاً از هزینه بالای برخوردار هستند و همچنین به دلیل اینکه گذراندن این دوره‌ها زمان زیادی نیز می‌برد شما را از هدف و اولویت اصلی خود که تحصیل در یکی از دانشگاه‌های هلند است دور‌تر و دور‌تر می‌کند. نه‌تنها صرفاً درمورد کشور هلند، بلکه برای مهاجرت به اکثر کشور‌های اروپایی در ابتدا باید به یادگیری زبان آن کشور و آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم آنها اقدام کنید تا بعد که موفق به سفر به کشور موردنظرتان شدید، بتوانید ارتباط بهتری با شهروندان برقرار کنید و مسائل و نحوه زندگی آنها برایتان ناآشنا یا عجیب به نظر نیاید.
باید سعی کنید حتی قبل از ورود به آن کشور، ذهنیت خود را برای رویارویی با شرایطی که ممکن است در کشور شما وجود نداشته باشد یا به نحوی دیگر باشد آماده کنید تا ناگهانی از تصمیم خود برای مهاجرت به آن کشور پشیمان نشود

دانشگاه‌های هلند:

کشور هلند دارای 20 دانشگاه بین‌المللی است که هرکدام از این‌ها از نظر سطح آموزشی و رتبه آکادمیک دست‌کمی از برترین دانشگاه‌های جهان ندارند. یکی از پوئن‌های مثبت تحصیل در این کشور، نبود محدودیت سنی می‌باشد.
متأسفانه در اکثر کشور‌های اروپایی محدودیت سنی وجود دارد، بدین معنا که نباید زمان زیادی از اخذ آخرین مدرک تحصیلی فرد متقاضی گذشته باشد و در غیر این صورت، اپلای به کشور موردنظر امکان‌پذیر نیست، اما در کشور هلند چنین قانونی وجود ندارد و فرد در هر سنی که باشد می‌تواند برای هر مقطع تحصیلی اقدام کند.
شهریه اکثر دانشگاه‌ها و مخارج زندگی در هلند پایین و مقرون‌به‌صرفه است و کمتر کسی نگران برنیامدن از پس هزینه مخارج زندگی در این کشور می‌شود. از طرفی دیگر باید دانست که شاید تحصیل در هلند کاملاً رایگان نباشد اما باتوجه‌به سطح کیفیت و رنکِ جهانی دانشگاه‌هایش و معتبر بودن مدرکی که از این کشور دریافت می‌کنید قراردادن این کشور به‌عنوان یکی از آپشن‌های خود عملی کاملاً منطقی باشد.

طریقه اپلای کردن در کشور هلند

باتوجه‌به پرمتقاضی بودن کشور هلند، باید مدارک تحصیلی معتبر و سطح بالایی را در اختیار این کشور بگذارید تا از بین هزاران متقاضی که سالانه برای این کشور مهاجرت می‌کنند، پرونده شما مورد قبولی سفارت این کشور قرار گیرد. بهتر است برای بالابردن امتیاز پرونده اپلایتان مدرک زبان خود را همراه مدارک هویتی و مدارک تحصیلی از جمله: ریز نمرات کارنامه آخرین مقطع تحصیلی، انگیزه نامه و پاسپورت را به سفارت مربوطه ارسال کنید.

در آخر:

کشور هلند کشوری است که هم از نظر مجهز و مدرنیته بودن و هم از نظر زیبایی و سطح بالای رفاه، از هیچ خدمتی به شهروندان خود و دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل را از آنها دریغ نمی‌کند و نه‌تنها برای تحصیل، بلکه برای اقامت نیز کشوری مناسب از نظر اقتصادی و امنیتی است و می‌توان این کشور را با وجود این‌همه خصوصیات مثبت با اطمینان خاطر در اولویت مهاجرت تحصیلی خود قرار دهید.

مهاجرت تحصیلی به کشور هلند
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی