02191079805

مشاوره مهاجرتی

ویزای توریستی مجارستان | شرایط،مدارک لازم و اطلاعات کامل ویزای گردشگری مجارستان

آنچه در این مقاله میخوانیم

ویزای توریستی مجارستان یکی از انواع ویزای کشور لهستان است که برای مقاصد تفریحی،بازدیدی و اهداف دیگری که منجر به اقامت موقت در این کشور شود صادر می شود.

مجارستان دارای موقعیت جغرافیایی بسیار خاصی است که باعث شده دارای جاذبه های توریستی زیبایی باشد و در نتیجه به یکی از مقاصد گردشگری نوظهور اروپا تبدیل شده است.این کشور در سال 2007 به منطقه شنگن اضافه شد و برای مسافرت به آن می توانید از ویزای توریستی مجارستان و یا ویزای شینگن استفاده فرمایید.

درخواست ویزای توریستی مجارستان و مدارک مورد نیاز

یکی از حساس ترین و مهم ترین قسمت در دریافت موفقیت آمیز ویزای گردشگری هر کشوری از جمله مجارستان،تکمیل دقیق فرم های درخواست و آماده کردن مدارک مورد نیاز است و با اطمینان می توان گفت می تواند حتی مهمترین بخش هم باشد.

اگر مدارک را به طور دقیق آماده کنید،ممکن است دیگر نیازی به مصاحبه حضوری با آفیسر سفارت مجارستان نداشته باشید!آفیسر همواره یکی از بزرگترین سدها در برابر صدرو ویزا بوده و چه خوب که اصلا این سد را رو به روی خود نداشته باشیم.

مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی عبارتند از:

مدارک لازم برای ویزای توریستی مجارستان

دانشجویان باید گواهی اشتغال به تحصیل،صاحبین کسب و کار ارائه مجوز کسب و مالیات های پرداختی و بازنشستگان می توانند نامه بازنشستگی ارائه کنند. 

توجه کنید که مدارک کامل مربوط به اشتغال،دارایی های شما و یا مدارک تحصیلی شما نشان دهنده این نکته هستند که شما به دلیل داشتن وابستگی های زیاد نمی توانید پناهنده شوید و از این رو سخت گیری روی شما اعمال نخواهد شد و ریسک ریجکتی ویزا به شدت کاهش خواهد یافت.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی مجارستان

معمولا ویزایی که به ایرانیان داده می شود از نوع کوتاه مدت است و حداکثر 90 روز دارای اعتبار خواهد بود.

سوال رایج دیگری که بسیاری از علاقه مندان از ما می پرسند این است که بهترین زمان برای درخوسات ویزای توریستی مجارستان چه زمانی است؟پاسخ این است که برای به مشکل بر نخوردن شما عزیزان و رعایت برنامه زمانی سفر،بهتر است سه ماه قبل از برنامه خود به پروسه درخواست وارد شوید.

در صورتی که نیاز به تمدید ویزای توریستی مجارستان داشته باشید،باید به سفارت کشور خود مراجعه کنید و مدارک مورد نیاز تکمیلی را ارائه دهید تا ویزای شنگن کوتاه مدت شما به ویزای بلند مدت شنگن نوع D تغییر پیدا کند.

تعیین وقت برای ویزای تورسیستی مجارستان

آدرس سفارت مجارستان:

تهران، منطقه ۳، میدان هدایت، خیابان شادلو، شماره 10، شادلو

tel:021 2255 0452

نشانی اینترنتی سفارت مجارستان:

https://teheran.mfa.gov.hu/irn

مراحل درخواست ویزای توریستی مجارستان

  1. یافتن آدرس سفارت یا مراکز معتبر ویزا مجارستان
  2. انتخاب زمان مناسب برای ارائه درخواست و برنامه ریزی
  3. تکمیل فرم ویزای گردشگری
  4. تهیه بدون نقص مدارک گفته شده
  5. مصاحبه حضوری 
  6. پرداخت هزینه بررسی درخواست ویزا و صدور آن

توجه داشته باشید که مصاحبه حضوری با آفیسر پرونده ویزای توریستی شما به احتمال خیلی زیاد اتفاق خواهد افتاد و بعد از تکمیل بودن مدارک مهمترین قسمت در روند درخواست ویزای توریستی مجارستان است.

در این جلسه سوالاتی شامل اطلاعات شخصی شما و انگیزه شما برای سفر به مجارستان پرسیده خواهد شد که باید پاسخ ها را عینا مطابق با فرم هایی که پر کرده اید پاسخ دهید و صداقت صد در صدی داشته باشید.

اگر مامور سفارت را متقاعد کنید که قصد شما صرفا سفر توریستی به مجارستان به هر دلیلی است و قصد بازگشت را دارید،تایید نهایی را دریافت خواهید کرد.برای جلب اعتماد پیشنهاد می کنیم برنامه دقیق سفر خود به همراه برنامه اسکان و زمان بندی ها را با او در میان بگذارید و چند مکان دیدنی مجارستان که قصد بازدید از آنهارا دارید را بیان کنید.اگر قصد بازدید خانوادگی دارید هم اصولا دعوتنامه در دست خواهید داشت که سخت گیری ها روی شما را کاهش خواهد داد.

نکات تکمیلی مهم ویزای گردشگری مجارستان

نکات زیر طی تجربه در پرونده های متفاوت گردشگری به دست آمده و می توانند به شما کمک کنند:

  • هموراه برای درخواست ویزا دقت داشته باشید که آخرین نسخه را دانلود کنید چرا که نسخه های قدیمی فاقد اعتبار خواهد بود.
  • تمام فیلدهای خالی را پر کنید و جایی را خالی نگذارید.اگر قسمتی بود که امکان پر کردنش وجود نداشت می توانید از عبارت بدون پاسخ (NA) استفاده کنید.
  • یک کپی از فرم درخواست داشته باشید و هر دورا تکمیل کنید.
  • برای فرزندان خود باید رضایتنامه کتبی به پرونده اضافه کنید.
پرسش و پاسخ متداول

زمان مناسب برای درخواست ویزای توریستی مجارستان سه ماه الی سه هفته قبل از سفر بسته به شرایط متقاضی است.

عموما دوماه طول خواهد کشید تا به شما وقت داده شود.

عموما برای ایرانیان ویزای کوتاه مدت توریستی 90 روزه صادر می شود که به وی اجازه اقامت موقت قانونی در مجارستان را در این مدت می دهد.

بیمه باید حداقل 30 هزار یورو در سال را برای متقاضی پوشش دهد.

اخذ ویزای توریستی مجارستان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی