02191079805

مشاوره مهاجرتی

همه چیز در مورد پذیرش تحصیلی فرانسه | شرایط 2022 و هزینه ها

آنچه در این مقاله میخوانیم

پذیرش تحصیلی فرانسه یکی از گزینه هایی است که جوانان ایرانی و جهان برای تحصیل در یک کشور اروپایی با انگیزه های متفاوت انتخاب می کنند.در این مقاله بررسی می کنیم که چه شرایطی برای تحصیل در فرانسه لازم است؟آیا می توان بدون مدرک زبان از دانشگاه های فرانسه پذیرش گرفت؟در چه صورت هزینه تحصیل در فرانسه رایگان می شود؟پاسخ به همه ی این سوالات را در ادامه خواهیم دید.

شرایط پذیرش تحصیلی فرانسه در مقاطع مختلف

جالب است بدانید که در کشور فرانسه سالانه بودجه زیادی برای آموزش عالی اختصاص داده می شود و از این رو یکی از بهترین سیستم های آموزشی در اروپا متعلق به فرانسه است.

یک شرط مهم برای تحصیل در فرانسه این است که ثابت شود دانشجو توانایی های لازم برای شرکت در کلاس هارا دارد و سخنان و ارائه های استاد را متوجه می شود.از این رو ارائه مدرک زبان و یا شرکت در دوره های آمادگی پیش از تحصیل الزامی است.

در ادامه بررسی می کنیم که در چه مقاطعی امکان تحصیل برای دانشجویان بین المللی وجود دارد:

شرایط پذیرش تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی

دوره های کارشناسی موجود در کشور فرانسه عموما مانند ایران 4 ساله هستند اما سوال متداولی که دریافت می کنیم این است که آیا راهی هست که زودتر این مقطع را به اتمام برسانیم؟پاسخ این است که در برخی کالج ها و موسسات آموزش عالی دوره های خاصی برگزار می شوند که می توانید در آنها شرکت کنید و 2 یا 3 ساله آنها را به اتمام برسانید.این رشته ها عموما کاربردی و خاص هستند و لازم است پیش از شرکت در دوره تحقیقات لازم را انجام داده باشید و میزان علاقه خود را به آن رشته تخمین بزنید.

دانشگاه ها،موسسات آموزش عالی و کالج های زیادی در فرانسه وجود دارند که می توانید دوره کارشناسی خود را در آن بگذرانید.نکته مهم برای اخذ پذیرش تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی،تهیه مدارک لازم و زمان بندی مناسب است.به طوری که سعی شود اپلای و ثبت درخواست 3 حداکثر تا سه ماه قبل از شروع دوره شروع شده باشد.

شرایط پذیرش تحصیلی فرانسه

یکی از مهم ترین دغدغه های متقاضیان مهاجرت تحصیلی ،زبان کشور مقصد است.زبان مردم فرانسه،فرانسوی است و تضمین می کنیم اگر این زبان را فرابگیرید موقعیت های بیشمار تحصیل رایگان در فرانسه دارید و ویزای شما هم با سهولت بیشتری صادر خواهد شد.اما آیا واقعا مدرک زبان فرانسوی ضروری است؟

برای دانشجویان کارشناسی خبر های خوبی داریم.خوشبختانه به دلیل درخواست بالای دانشجویان سراسر جهان،موقعیت های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز در فرانسه به وجود آمده است.در واقع دوره های انگلیسی زبان باعث شده است که در روند اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های فرانسه دیگر نیازی به مدرک زبان فرانسوی نداشته باشید و به جای آن مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی فرانسه مقطع کارشناسی:

شرایط پذیرش تحصیلی فرانسه در مقطع کارشناسی ارشد

دوره های تحصیلی مقطع ارشد (فوق لیسانس) در فرانسه نیز مانند کشور خودمان 2 ساله است و تحصیل رایگان نیز در این مقطع سهولت بیشتری دارد.

در پایان دوره کارشناسی ارشد،معمولا دانشجو علاوه بر پاس شدن در امتحانات باید یک تحقیق یا پروژه را برای پایان نامه خود به اتمام برساند.دانشجویان علاقه مند می توانند درخواست ود را مستقیما برای دانشگاه ها ارسال کنند و به صورت رسمی اپلای خود را در زمان مناسب به ثبت برسانند.در صورتی که درخواست آنها پذیرفته شود،نامه پذیرش تحصیلی فرانسه در مقطع فوق لیسانس برای آنها ارسال خواهد شد.

تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی فرانسه مقطع کارشناسی ارشد:

شرایط پذیرش تحصیلی فرانسه در مقطع دکترا

برای تحصیل در دوره دکتری دانشگاه های فرانسه نیاز به پیدا کردن سوپروایزر دارید تا سرپرست شما و پروژه تان باشد.می توانید در شبکه های اجتماعی مرتبط مانند لینکدین،به دنبال پوزیشن های دکتری بگردید و در صورتی که اساتیدی مرتبط به رشته خودتان پیدا کردید،یک ایمیل حرفه ای برای او ارسال کنید.در صورتی که شرایط مد نظر وی را داشته باشید،تایید می شوید و نامه پذیرش تحصیلی فرانسه خود را دریافت خواهید کرد.

دوره های دکتری در فرانسه از دو بخش آموزشی و تحقیقاتی تشکیل شده است.معمولا بسته به رشته و توانایی های فردی 3 الی 6 سال طول خواهد کشید و در طی این مدت دانشجو همزمان با تحصیلات و یادگیری،پروژه ای را تحت نظر سوپروایزر خود پیش می برد.

اکثر افرادی که پذیرفته می شوند،دارای رزومه خوی و قابل قبولی هستند از این رو،در اکثر مواقع سوپروایزر فاندی را برای دانشجو در نظر می گیرد.این فاند می تواند رقم های متفاوتی داشته باشد ولی عموما هزینه های زندگی و شهریه را پوشش خواهد داد. 

همه چیز در مورد پذیرش تحصیلی فرانسه | شرایط 2022 و هزینه ها

مدارک مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی فرانسه مقطع دکترا:

شرایط سنی برای پذیرش تحصیلی فرانسه

برخی به اشتباه تصور می کنند که اگر سن بالایی داشته باشند نمی توانند برای پذیرش تحصیلی فرانسه اقدام کنند و واجد شرایط نیستند.در صورتی که این حرف غلط است و برای ورود به دانشگاه های فرانسه محدودیت سنی وجود ندارد.

تنها مشکلی که سن متقاضی می تواند به وجود بیاورد،قانع کرد آفیسر سفارت است.ممکن است مامور سفارت با بررسی سن شما به این نتیجه برسد که شما قصد پناهندگی دارید بنابراین ویزای شما ریجکت خواهد کرد.

در نتیجه سن مناسب برای مقطع کارشناسی زیر 22 سال،ارشد زیر 26 و دکتری هم زیر 37 است.دقت کنید که اگر در خارج از این بازه های سنی هستید،با داشتن دلایل قانع کننده و یا رزومه خوب و مرتبط ویزای شما به راحتی صادر می شود.پیشنهاد ما این است که با هراگشت تماس بگیرید تا شرایط شما را بررسی کنند و بهترین راه مهاجرت را پیش پای شما بگذارند.

هزینه تحصیل در فرانسه

تقریبا همه ما می دانیم که ایرانیان اکثر اوقات انگیزه شان از تحصیل در فرانسه،مهاجرت و اقامت دائم است.از آنجایی که ارزش ریال در سال های اخیر کاهش یافته است موضوع هزینه ها و شهریه ها اهمیت پیدا می کند.خبر خوب برای علاقه مندان این است که در صورتی که در دانشگاه های دولتی فرانسه مشغول به تحصیل شوید،نیازی به پرداخت هزینه نیست و تحصیل شما رایگان خواهد بود.

در صورتی که محدودیت مالی ندارید و یا علاقه مند به دانشگاه های خصوصی انگلیسی زبان هستید،باید شهریه پرداخت کنید و بسته به رشته و دانشگاه به طور میانگین 10 الی 15 هزار یورو در سال خواهد بود.البته این رقم دقیق نیست و برای هر رشته می تواند خیلی کتر یا خیلی بیشتر باشد.

jp

در صورتی که فاند تحصیلی دریافت نکرده باشید،با داشتن سطح علمی بالا می توانید برای بورسیه های تحصیلی فرانسه ثبت نام کنید و از آن به عنوان کمک هزینه برای زندگی و تحصیل استفاده کنید.

اخذ اقامت دائم فرانسه پس از تحصیل

همانطور که گفتیم انگیزه اکثر ایرانیان در اصل مهاجرت به فرانسه است و از آنجایی که پس از فارغ التحصیلی می توانید به مدت چند سال کار کنید و اقامت دائم این کشور را بگیرید،راه تحصیلی یکی از بهترین گزینه ها برای دانشجویان است.

شما می توانید تمام امور پذیرش تحصیلی فرانسه خود را به ما بسپارید و ما با انتخاب دانشگاه ها و مسکن مناسب و همچنین انجام امور اداری پذیرش،شما را در این راه یاری خواهیم کرد.پس کافی است با ما تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگان تحصیل در فرانسه را تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید.

سوالات متداول پذیرش تحصیلی فرانسه

در صورتی که دانشگاه هایی که دولتی باشند و دوره های انگلیسی زبان ارائه بدهند را بیابید،بله می توان به صورت رایگان و با ارائه مدرک زبان انگلیسی تحصیل کرد.

تنها کافی است پس از ثبت درخواست مدرک فارغ التحصیلی آخرین مقطع خود را به همراه مدرک زبان (انگلیسی یا فرانسوی) ارائه دهید.

با داشتن رزومه خوب،نمره زبان خوب و سابقه کاری مرتبط با موضوع پژوهش های استاد مورد نظر،می توانید اعتماد او را در کارامد بودن خود جلب کنید و نه تنها پذیرش تحصیلی فرانسه بلکه حتی فاند ها و کمک هزینه تحصیلی نیز دریافت کنید.

پس از تحصیل در فرانسه حدود یک سال به شما فرصت داده خواهد شد تا کار پیدا کنید.در صورتی که مدتی مشخص حدود ۵ سال در فرانسه کار کردید می توانید برای اقامت دائم فرانسه اقدام کنید

تنوع در انتخاب رشته زیاد است و دانجشویان می توانند برای اکثر زمینه هاو اکثر رشته ها پذیرش بگیرند.

شرایط تحصیل رایگان در فرانسه
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی