02191079805

مشاوره مهاجرتی

آوسبیبدونگ تکنسین مکاترونیک

آنچه در این مقاله میخوانیم

دوره آوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک در آلمان

یکی از دوره های پرطرفدار تکنسین آوسبیلدونگ در آلمان مکاترونیک  است. اگر به دنیای کارهای فنی علاقه مند هستید، دوره آوسبیلدونگ تکنسین مکاترونیک  در آلمان بهترین گزینه است. درباره این دوره آوسبیلدونگ در آلمان بیشتر بدانید.

مهندس مکاترونیک چه می کند؟

تکنسین های مکاترونیک با قطعات مکانیکی، الکترونیکی و الکتریکی کار می کنند و مسئولیت نگهداری و تعمیر ماشین ها را بر عهده دارند. اینها توسط مهندسان مکاترونیک اندازه گیری و بررسی می شوند. در صورت بروز خطاهای عملکردی، قطعات ماشین باید جدا شده و تعمیر شوند. تکنسین های مکاترونیک همچنین مسئول برنامه نویسی و نصب کنترل ها و سیستم های پیچیده هستند.

به طور خلاصه: تکنسین های مکاترونیک در هر جایی که از سیستم های مکاترونیک استفاده می شود ؛ به عبارت دیگر، تقریباً در همه جا مستقر می شوند.

تکنسین های مکاترونیک چه وظایفی را بر عهده می گیرند؟

دامنه وظایف مهندسان مکاترونیک بسیار متنوع است. بسته به حوزه فعالیت خود، از جمله وظایف زیر را بر عهده دارند:

بررسی و اندازه گیری: یکی از مهمترین وظایف اندازه گیری زاویه یا ولتاژ در مدارهای الکتریکی و مقایسه نتایج به دست آمده در فرآیند کار با داده های قبلی است. سپس مهندسان مکاترونیک این کار را بر اساس طرح های نصب انجام می دهند.

سرویس و تعمیر ماشین آلات: کارخانه ها و ماشین آلات باید توسط تکنسین های مکاترونیک در فواصل زمانی منظم بررسی شوند تا از عملکرد ایمن و قابل اعتماد در طولانی مدت اطمینان حاصل شود. اگر بدترین اتفاق بیفتد، تکنسین مکاترونیک خودش تعمیرات را انجام می دهد.

مونتاژ/جداسازی قطعات ماشین آلات: تسمه نقاله در سالن تولید از نظر فنی کاملاً نامحسوس به نظر می رسد، اما موانع نوری بسیار حساسی در داخل وجود دارد. تکنسین های مکاترونیک ماشین ها و سیستم ها را کنار هم می گذارند یا آنها را جدا می کنند.

نصب کنترل ها و سیستم های برنامه: مدارها را می توان با انرژی الکتریکی، پنوماتیک یا هیدرولیک تامین کرد. مدارهای مربوطه توسط مهندسان مکاترونیک راه اندازی می شوند. آنها همچنین مسئول راه اندازی نرم افزار عملیاتی بر روی ماشین های ربات محور و راه اندازی شبکه ها هستند.

شرایط شرکت در دوره تحصیل مکاترونیک در آلمان:

شرایطتوضیحات
شرایط سنیحداقل 16 سال
مدرک تحصیلی مورد نیازدیپلم
مدرک زبان آلمانیمورد نیاز است

برای آموزش به عنوان تکنسین مکاترونیک به چه مدارکی نیاز دارم؟

اگرچه مدرک پایان تحصیلی خاصی مورد نیاز نیست، اکثر شرکت ها کارآموزانی را با مدرک دیپلم دبیرستان یا مدرک ورودی دانشگاه استخدام می کنند. بنابراین می توانید با گواهی پایان دوره متوسطه نیز برای کارآموزی اقدام کنید.

برای آموزش به عنوان تکنسین مکاترونیک در چه مواردی باید درک بالا داشته باشم؟

اگر می خواهید یک تکنسین مکاترونیک شوید، درک فنی و سطح معینی از مهارت دستی بسیار مهم است ، همچنین اگر بتوانید نمرات خوبی را در موضوعات زیر نشان دهید یک مزیت است:

  • ریاضیات
  • علوم کامپیوتر
  • فیزیک

یک تکنسین مکاترونیک در طول دوره آوسبیلدونگ چه می آموزد؟

  • سال اول و دوم دوره آموزشی:

در قسمت اول آموزش عملی، قطعات کار براساس مدارک فنی پردازش شده ،مثلا سنسور یک سیستم تعمیر می شود. برای این منظور، نقص های احتمالی با استفاده از تجزیه و تحلیل خطا مشخص شده و مراحل تعمیر لازم آغاز می شود.

  • سال سوم و چهارم آموزشی:

برنامه نویسی، بهره برداری و احتمالاً تعمیر یا تجدید سیستم های ماشینی ،شرکت های آموزشی به تکنسین های مکاترونیک آینده نگر وظایفی را محول می کنند که مسئولیت بیشتررا می طلبد. اکنون آنها همچنین به طور فزاینده ای مستقل برای مشتریان کار می کنند، سفارشات را در محل پردازش می کنند و به مشتریان در نرم افزار عامل تازه نصب شده آموزش می دهند.

دوره آوسبیبدونگ تکنسین مکاترونیک چگونه است؟

دوره آموزشی سه سال و نیم طول می کشد، اما در صورت درخواست می توان آن را یک سال کوتاه کرد. علاوه بر آزمون میانی که قبل از پایان سال دوم آموزش برگزار می شود، در پایان دوره آموزشی در اتاق صنعت و بازرگانی یا اتاق صنایع دستی آزمون نهایی نیز وجود دارد. آموزش دوگانه در شرکت و مدرسه حرفه ای انجام می شود. آموزش مدرسه به صورت هفتگی در روزهای ثابت یا به صورت بلوک ارائه می شود.

دوره اوسبیلدونگ مکاترونیک

یک تکنسین مکاترونیک چقدر درآمد دارد؟

حقوق یک تکنسین مکاترونیک بسیار متفاوت است و بین 2000 تا 3600 یورو ناخالص در ماه است. میانگین حقوق تکنسین های مکاترونیک حدود 2500 تا 3000 یورو است.

        برای تکنسین های مکاترونیک، حداکثر حقوق حدود 4000 یورو     ناخالص در ماه است. اما پس از آن باید تجربه حرفه ای زیادی داشته باشید و برای یک شرکت بزرگ با قرارداد جمعی کار کنید. اگر این برای شما کافی نیست، باید به فکر ادامه تحصیل باشید. این نه تنها حقوق شما را افزایش می دهد، بلکه چشم انداز شغلی جدیدی برای شما ایجاد می کند.

مهم: عوامل بسیار زیادی وجود دارد که در حقوق دریافتی شما تاثیر گذار است: اندازه و مکان شرکت و تجربه حرفه ای و وظایف از جمله عوامل موثر هستند.

حقوق افراد در دوره آوسبیلدونگ مکاترونیک چگونه است؟

به عنوان یک مهندس مکاترونیک مشتاق، حتی در طول دوره کارآموزی مکاترونیک خود، درآمد بسیار زیادی خواهید داشت.

حقوق  دوره اوسبیلدونگ مکاترونیک:

  • سال اول: 975-1050 یورو
  • سال دوم: 1030-1100 یورو
  • سال سوم: 1100-1200 یورو
  • سال چهارم: 1140-1265 یورو

این بدان معناست که آموزش به عنوان تکنسین مکاترونیک یکی از پردرآمدترین دوره های آموزشی در آلمان است.

ساعات کار تکنسین مکاترونیک چقدر است؟

تکنسین های مکاترونیک معمولاً به صورت شیفتی کار می کنند که بستگی به ساعات کاری شرکت مربوطه دارد. در برخی از شرکت‌ها، تکنسین‌های مکاترونیک نیز در حال تماس هستند – اگر مشتریان در حین فرآیندهای کاری با ماشین‌آلات مشکلی داشته باشند، آماده هستند.

کجا می توانم به عنوان مهندس مکاترونیک کار کنم؟

شما به عنوان یک مهندس مکاترونیک این فرصت را دارید که در صنایع مختلف کار کنید. از جمله :

  • مهندسی مکانیک و کارخانه
  • ساخت وسایل نقلیه (فضایی).
  • اتوماسیون و فناوری ارتباطات

به طور خلاصه: هر جا که ماشین‌هایی وجود دارند که باید از نظر مکانیکی، الکترونیکی و اطلاعاتی راه‌اندازی شوند به یک مهندس مکاترونیک نیاز است.

مزیت مهندس مکاترونیک شدن؟

  • چشم انداز آینده: ماشین ها و سیستم ها در صنعت و تجارت ضروری شده اند و تعداد آنها با توجه به راه حل های دقیق تر با فناوری پیشرفته دائماً در حال افزایش است. بنابراین آینده بسیار روشن به نظر می رسد.
  • آموزش بیشتر: تعداد زیاد پیشنهادات آموزشی بیشتر شما را قادر می سازد اولویت ها را تعیین کنید و وظایف مدیریتی مسئولانه را بر عهده بگیرید.
  • درامد: حقوق یکی دیگر از مزایای این شغل است. به عنوان یک تکنسین مکاترونیک، دستمزد نسبتاً بالا است به خصوص اگر پرداخت بر اساس یک قرارداد جمعی باشد.

چه چیزی به شما نسبت به سایر متقاضیان دوره آوسبیلدونگ مکاترونیک برتری می دهد؟

اگر قبلاً تجربه عملی کسب کرده باشید ،برای مثال از طریق کارآموزی ،نسبت به رقبای خود مزیت دارید. شما همچنین می توانید از طریق موفقیت های تحصیلی مزیت کسب کنید. دروس مربوط به مدرسه ریاضی، فیزیک و انگلیسی است.

تحصیل در رشته مهندسی مکانیک:

پس از گذراندن دوره کارآموزی  مکاترونیک، می توانید با مدرک ورودی دانشگاه خود در رشته مهندسی مکانیک ادامه تحصیل دهید. که کمتر به کارکرد عملی و نگهداری ماشین آلات و سیستم ها می پردازد و بیشتر به طراحی دستگاه ها پرداخته میشود. کسانی که بیشتر به قطعات الکترونیکی ماشین آلات علاقه مند هستند باید در مورد دوره مربوطه مهندسی برق اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چشم انداز آینده به عنوان یک مهندس مکاترونیک چیست؟

چشم انداز آینده بسیار خوب است: تکنسین های مکاترونیک در سه زمینه مکانیک، الکترونیک و فناوری اطلاعات متخصص هستند، بنابراین آنها در بسیاری از بخش ها ، از صنعت گرفته تا تجارت و صنایع دستی به کار گرفته می شوند.

شما باید یک تکنسین مکاترونیک شوید اگر ...

شما دوست دارید سیستم های فنی را تعمیر و سرهم کنید.

شما دیپلم دبیرستان خوبی دارید و از ریاضیات و فیزیک لذت می برید.

شما می خواهید دانش نظری و کار عملی را ترکیب کنید.

بطور خلاصه آنچه به عنوان یک کار اموز مکاترونیک باید بدانید این است که:

مکاترونیک شامل رشته های مکانیک، الکترونیک و علوم کامپیوتر است.

دوره های آموزشی ویژه مکاترونیک (مانند مکاترونیک خودرو) وجود دارد.

اگر درک فنی، مهارت های دستی و درک ریاضی دارید این رشته مناسب شما است‌.

منبع:

Ausbildung zum Mechatroniker/in

بله پس از چند سال که متقاضی موفق به تمدید ویزای کاری آلمان شود،می تواند برای اقامت دائم درخواست بدهد.

مدرک دیپلم و مدرک زبان مهم ترین شرایط لازم برای ورود به دوره های آموزشی مکاترونیک آلمان هستند.

آوسبیلدونگ مکانیک
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی