02191079805

مشاوره مهاجرتی

آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان

آنچه در این مقاله میخوانیم

آوسبیلدونگ داروسازی در کشور آلمان

آوسبیلدونگ داروسازی یک دوره ی آموزشی می باشد که در کشور آلمان که یکی از کشورهای مهاجر پذیر و پیشرفته ی اروپایی می باشد برگزار می شود. از طریق شرکت در این دوره به راحتی میتوانید  با مدرک مربوط به داروسازی خود وارد این کشور شوید و به آلمان مهاجرت کنید.بالافاصله بعد از گذراندن دوره کارآموزی می توانید در کشور آلمان مشغول به کار شوید چرا که آلمان کشوری با جمعیت رو به پیری است و شدیدا به نیروی متخصص و آموزش دیده در حوزه های مختلف نیاز دارد.

در واقع تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک دانشگاهی از مهم ترین مزیت های دوره آوسبیلدونگ داروسازی در آلمان است.پس از گذراندن دوره آوسبیلدونگ داروسازی در صورت تمایل میتوانید بعد از دریافت مدرک آوسبیلدونگ خود و کسب تجربه تحصیلات دانشگاهی را برای متخصص شدن بگذرانید.

دوره های مربوط به اوسبیلدونگ مختص رشته های داروسازی نیست و ممکن است در سایر رشته ها مثل:پزشکی

فیزیوتراپی دندان پزشکی و…این دوره ها برگزار شوند.برای خواندن دوره آوسبیلدونگ مامایی کلیک کنید.

کار روزانه یک داروساز در آلمان چگونه است؟

داروسازان می توانند خوداشتغال شوند، اما می توانند به عنوان کارمند نیز کار کنند. روز کاری اغلب با برنامه ریزی شروع می شود: کدام همکاران امروز کدام شیفت را به عهده خواهند گرفت و کدام دستور العمل های روز قبل هنوز برجسته هستند؟ در یک داروخانه عمومی، شما عمدتاً در پیشخوان فروش، در خرده فروشی کار خواهید کرد: در اینجا به مشتریان مشاوره می دهید، داروهای تجویزی را تحویل می دهید و عوارض جانبی و تداخلات را روشن می کنید.

شما مسئولیت بزرگی دارید. بنابراین دقت خاصی در دوز و ساخت داروها لازم است. قوانین سختگیرانه باید رعایت شود تا آسیبی به کسی نرسد. در آزمایشگاه، شما به شیوه ای بسیار متمرکز و دقیق کار می کنید. در تماس با مشتریانی که گاهی اوقات بیمار هستند، شما دوستانه و همدل هستید.

اساساً زندگی روزمره به عنوان یک داروساز بسیار متنوع است و به شدت تحت تأثیر مشتریان مربوطه است. همچنین می توانید انتظار کار آخر هفته و همچنین خدمات اضطراری و حین تماس را داشته باشید. اگر شما یک داروساز خوداشتغال هستید، باید با نیازهای کارمندان مقابله کنید و به برنامه ریزی پرسنل نیز رسیدگی کنید.

کجا به عنوان داروساز در آلمان کار می کنید؟

  • داروخانه های محلی و بیمارستانی
  • صنعت داروسازی
  • علوم و تحقیقات و ازمایشگاه
  • نیروهای مسلح و در سمت هایی در بخش مراقبت های بهداشتی

مدارک لازم برای تحصیل در رشته داروسازی آلمان:

  • گذرنامه معتبر
  • ترجمه شناسنامه
  • ترجمه و اصل مدرک دیپلم و ریز نمرات (به همراه پیش دانشگاهی و ریز نمرات)
  • اتمام کالج در آلمان یا مدرک آوسبیلدونگ در آلمان
  • عدم سو پیشینه
  • انگیزه نامه قوی به منظور درخواست پذیرش
  • مدرک زبان B2
  • نامه تمکن مالی به منظور پوشش هزینه و مخارج زندگی در آلمان در طول تحصیل

 

شرایط لازم برای داروساز شدن در کشور آلمان چیست؟

آیا دوست دارید یک داروساز شوید؟ با داشتن مدرک ورودی دانشگاه (فنی)، می توانید بلافاصله تحصیل داروسازی خود را شروع کنید. از طرف دیگر، برخی از مدارس فنی حرفه ای فرصتی برای کسب مدرک ورودی کالج فنی در طول دوره آموزش PTA و سپس شروع تحصیل را ارائه می دهند.

اگر مدرک متوسطی داشته باشید، شانس خوبی برای گرفتن یک دوره کارآموزی به عنوان PTA دارید. شما باید نمرات خوبی به خصوص در دروس علوم داشته باشید. مدارس حرفه ای معیارهای پذیرش خود را تعیین می کنند.

ممکن است مجبور شوید یک امتحان ورودی بگذرانید، یک انگیزه نامه بنویسید و یک دوره کارآموزی را بگذرانید. همچنین ممکن است به گواهی پزشکی و گواهی رفتار خوب نیاز داشته باشید.

چه به عنوان یک داروساز و چه به عنوان یک PTA، مشتریان سلامت خود را به شما می سپارند. شما مسئولیت بزرگی دارید. بنابراین دقت خاصی در دوز و ساخت داروها لازم است. قوانین سختگیرانه باید رعایت شود تا آسیبی به کسی نرسد.

 

در آموزش داروساز شدن طی دوره آوسبیلدونگ داروسازی چه می آموزید؟

داروساز یک حرفه آزاد است که نیاز به مدرک دانشگاهی در رشته داروسازی و 12 ماه کارآموزی در داروسازی دارد. پس از قبولی در آزمون دولتی، می توانید مجوز فعالیت به عنوان داروساز را دریافت کنید.

برای اینکه بتوانید در رشته داروسازی تحصیل کنید، باید مدرک ورودی دانشگاه (فنی) را داشته باشید و حداقل 8 ترم زمان تحصیل را انتظار داشته باشید. دوره داروساز نه تنها شامل آموزش محتوای نظری، بلکه شامل مراحل عملی نیز می باشد. مهم است که نه تنها در داروخانه های دولتی کار کنید، بلکه با کار در بیمارستان یا داروخانه ارتش یا در صنعت یا تحقیقات نیز آشنا شوید.

محتوای آموزشی در مطالعات داروسازی برای داروسازان آینده نگر در درجه اول شامل شیمی، فیزیک و زیست شناسی است. شما خواهید آموخت که چه اشکال دارویی وجود دارد، چه داروهایی برای یا علیه چه چیزی و چه سمومی وجود دارد موثر است. قانون برای داروسازان نیز بخشی از محتوای آموزشی است.

 

درآمد یک کارآموز داروساز در آلمان چقدر است؟

  • سال اول:850 یورو
  • سال دوم:930 یورو
  • سال سوم:1020 یورو
  • سال چهارم:1090 یورو(در صورت ادامه دوره)

هیچ آموزش دوگانه کلاسیکی برای تبدیل شدن به یک داروساز وجود ندارد. در اصل شما فقط پس از گذراندن مدرک داروسازی و گذراندن دوره 12 ماهه کارآموزی در داروخانه می توانید داروساز شوید. مدرک عمومی ورودی دانشگاه (Abitur) یا مدرک ورودی دانشگاه مرتبط با موضوع، شرط لازم برای شروع مدرک دانشگاهی در رشته داروسازی است.

 

 

دوره اویسبیلدونگ داروسازی

دوره های تحصیلی مناسب به عنوان داروساز عبارتند از:

  • داروخانه
  • بیوشیمی
  • پزشکی انسانی
  • سم شناسی

حرفه داروساز برای شما مناسب است اگر...

  • شما از علم لذت می برید
  • شما کوشا و وظیفه شناس هستید
  • دوست دارید در یک تیم کار کنید
  • فعالیت های متنوع را دوست دارید

داروساز شغل مناسبی برای شما نیست اگر...

  • شما نمی خواهید برای مدت طولانی بایستید
  • سازمان و اداره کار شما نیست
  • شما نمی خواهید با مردم کار کنید
  • شما نمی خواهید آخر هفته ها یا عصرها کار کنید

حرفه های داروسازی

  • داروساز یک حرفه آزاد است که نیاز به مدرک دانشگاهی در رشته داروسازی و 12 ماه کارآموزی در داروسازی دارد. پس از قبولی در آزمون دولتی، می توانید مجوز فعالیت به عنوان داروساز را دریافت کنید. داروساز متخصص داروهایی است که برخی از آنها را خودش تولید می کند، به مشتریان می دهد و در مورد مصرف، دوز و غیره به آنها توصیه می کند. علاوه بر این، او با پزشکان ارتباط برقرار می کند و با شرکت های بیمه سلامت تسویه حساب می کند.
  • به عنوان یک دستیار فنی دارویی (PTA) شما وظایف مشابهی را انجام خواهید داد اما تحت نظارت داروساز کار خواهید کرد. شما از او در فروش، آزمایش و ساخت داروها حمایت می کنید، وظایف اداری را بر عهده می گیرید، موجودی را نظارت می کنید و تحقیقات ساده و کمپین های مشاوره ای را انجام می دهید. آموزش مبتنی بر مدرسه برای تبدیل شدن به PTA در مدارس حرفه ای و کالج ها 2.5 سال طول می کشد و با امتحان نهایی دولتی به پایان می رسد.

PKA: شغل تجاری در داروخانه

منشی بازرگانی دارو (PKA) مسئولیت کلیه وظایف تجاری و سازمانی در داروخانه را بر عهده دارد. او به حوزه های مدیریت کالا، خرید و ذخیره سازی رسیدگی می کند. او کارهای اداری و حسابداری را انجام می دهد. در اتاق فروش، او قفسه ها را ذخیره می کند، به مشتریان مشاوره می دهد و در اقدامات بازاریابی شرکت می کند. PKA در داروخانه ها، عمده فروشی های داروسازی، در صنعت داروسازی و در داروخانه ها کار می کند. PCA یک حرفه آزاد است. دوره آموزشی دوگانه در هنرستان و داروسازی انجام می شود و 3 سال طول می کشد.

 

کارآموزی به عنوان دستیار فنی-شیمیایی (m/f/d)

اگر به کار در آزمایشگاه، تولید مواد شیمیایی و تجزیه و تحلیل نمونه ها علاقه دارید، ممکن است آموزش به عنوان دستیار فنی-شیمیایی برای شما مناسب باشد. مدارس و کالج های حرفه ای این آموزش 2 تا 4 ساله را ارائه می دهند.

کارآموزی به عنوان داروساز (m/f/d)

مانند داروخانه، شما به عنوان داروساز لوازم آرایشی، اقلام مراقبت از بدن، غذای کودک و کالاهای رژیمی را نیز می فروشید. تمرکز بر خدمات مشتری و فروش، سفارش و نگهداری کالا است.

 

یک داروساز (m/f/d) چه می کند؟

داروساز متخصص داروهایی است که برخی از آنها را خودش تولید می کند، به مشتریان می دهد و در مورد مصرف، دوز و غیره به آنها توصیه می کند. علاوه بر این، او با پزشکان ارتباط برقرار می کند و با شرکت های بیمه سلامت تسویه حساب می کند. علاوه بر دارو، ضدآفتاب، خمیر دندان یا حتی داروهای ضد بارداری نیز می فروشید. به عنوان یک داروساز، پرداختن به مواد تشکیل دهنده داروها اهمیت ویژه ای دارد: شما باید دقیقاً میزان مصرف یا داده شده را برای چه زمانی و چه زمانی ثبت کنید.

در برخی موارد، سفارش مواد تشکیل دهنده نیز یکی از کارهایی است که به عنوان یک داروساز در انتظار شماست یا بررسی موجودی داروها در خانه های سالمندان یا سالمندان.

نه تنها داروسازان در داروخانه کار می کنند، بلکه دستیاران دارویی-فنی (PTA) و کارمندان داروسازی-تجاری (PKA) نیز کار می کنند.

چگونه یک داروساز می شوید؟

داروسازان مسئولیت زیادی دارند. بنابراین، آنها بهترین متخصصان دارویی هستند که آموزش دیده اند. آنها مدارک بالای خود را در یک دوره آموزشی بسیار تخصصی به دست می آورند که به طور متوسط ​​هفت تا هشت سال طول می کشد.

داروسازان پس از اتمام تحصیل در رشته داروسازی، یک سال عملی را در داروخانه (سال داوطلب) می گذرانند و با قبولی در آزمون داوطلب، دوره آموزشی خود را تکمیل می کنند. تنها در این صورت است که می توانند به طور مستقل به عنوان کارمند در یک داروخانه کار کنند. پس از پنج سال فعالیت حرفه ای دیگر، داروسازان حق دارند برای مجوز درخواست دهند و یک داروخانه را به عنوان یک فرد خوداشتغال اداره کنند . به عنوان یک تامین کننده محلی شایسته و قابل اعتماد در بخش بهداشت.

 

 

دوره آوسبیلدونگ داروسازی
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی