02191079805

مشاوره مهاجرتی

شرایط اخذ ویزای کار آلمان

آنچه در این مقاله میخوانیم

در این مقاله شرایط اخذ ویزای کار آلمان مورد بررسی قرار گرفته است با هراگشت همرا باشید تا نکات مهاجرت به آلمان را با هم بررسی کنیم.

آلمان یکی از صنعتی ترین کشور های جهان در سال های اخیر است و با توجه به کمبود نیروی کار متخصص جوان دست به جذب نیروی کار متخصص خارجی زده است.

مخصوصا در سال های اخیر این نیاز برای کشور المان بیشتر شده است برای همین موضوع قوانین جذب نیروی کار متخصص در آلمان در سال های اخیر ساده تر شده است و فرصت مناسبی برای علاقه مندان و نیروی های کار متخصص ایرانی ایجاد شده تا از طریق اخذ ویزای کار آلمان و ویزای جستوجوی کار در آلمان به این کشور مهاجرت کنند .

از طریق کار در این کشور،اقامت آلمان را دریافت کنند، علاقه مندان واجد شرایط می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه هراگشت تماس گرفته و از طریق مشاوره های تلفنی و با پر کردن فرم درخواست با مجموعه هراگشت ارتباط برقرار کنند.

ویزای کار آلمان

ویزای کار آلمان، ویزایی است که پس از دریافت آن فرد اجازه کار در کشور آلمان را دارد ، افراد پس از دریافت این ویزا و بعد از مهاجرت به کشور آلمان میتوانند به صورت قانونی در این کشور کار کنند.

این ویزا برای افراد متخصص است  تا با تخصص شغلی خود بتوانند در کشور آلمان کار کنند.

همانطور که گفتیم با توجه به کمبود نیروی متخصص ورشد منفی جمعیت آلمان ، دولت آلمان شرایط کار در این کشور را برای افراد متخصصی که رزومه ی کاری حرفه ای دارند فراهم کرده است تا با اخذ ویزای کاری آلمان بتوانند به این کشور مهاجرت کرده و با کار در آلمان اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

ویزای کار آلمان

شرایط اقامت در آلمان با ویزای کار

آلمان کشوری است که در سال های اخیر مقصد بسیاری از کار جویان بوده است.دریافت ویزای جستوجوی کار و یا دریافت پیشنهاد شغلی (Job Offer) از کشور آلمان دو راه اصلی مهاجرت به این کشور است که با توجه تغییرات قوانین مهاجرتی کشور آلمان در سال های اخیر از ساده ترین و سریع ترین روش ها برای مهاجرت است.

در حال حاضر ویزای کاری آلمان برای ایرانیان آمار بسیار خوبی دارد از تعداد حدودا 50000 تقاضا برای گرفتن ویزای کاری آلمان حدودا 38000 ویزا تایید شده است که این آمار نشانه خوبی برای علاقه مندان مهاجرت به کشور آلمان است.

دو پارامتر اصلی برای مهاجرت به کشور آلمان  وجود دارد اول زبان فرد متقاضی و بعد رشته تحصیلی فرد و تخصصی که  فرد دارد. معمولا رشته های فنی از قبیل مهندسی، تاسیسات، کامپیوتر، برق، مکانیک شامل شانس بیشتری برای گرفتن ویزای کاری آلمان دارند.

شرایط اخذ ویزای کاری آلمان

علاقه مندان به مهاجرت به کشور آلمان لازم است که درباره ی نرخ بیکاری این کشور در دوران شیوع بیماری کرونا بدانند، با توجه به همه گیری ویروس کرونا و درگیرشدن تعداد زیادی از کشور های جهان ،5.9% به نرخ بیکاری کشور آلمان اضافه شده است.

اما از طرف دیگر هم دستمزد کارگری در کشور آلمان در زمان شیوع بیماری کرونا افزایش یافته است به طور میانگین دستمزد ماهانه کارگری در آلمان 4012 یورو در نیمه سوم سال 2019 به حدود 4035 یورو در نیمه چهارمه سال 2019 افزایش یافته است.

شرایط دریافت ویزای کاری آلمان (Blue Card)

برای دریافت ویزای کاری آلمان (بلو کارت) دو شرط خیلی مهم وجود دارد، اول این که فردی که اقدام برای دریافت ویزای کاری آلمان را میکند باید یک قرارداد کاری داشته باشد و در مرحله دوم میزان حقوق دریافتی فرد باید به حدی باشد که سفارت آلمان آن را تایید کند.

بلوکارت آلمان و اجازه کار

تمکن برای شهرهای مختلف آلمان متفاوت است برای مثال به صورت میانگین این مبلغ سالیانه 50000 یورو و ماهیانه حدودا  4000 یورو میباشد.

دو نکته مثبتی که دریافت ویزای کار نسبت به بقیه ویزاها دارد این است که متقاضی میتواند خانواده خود را از ابتدا وارد آلمان کند و همگی ویزا شوند و حسن بعدی این ویزا اقامت دائم کشور آلمان در عرض 21 ماه است.

روش های مهاجرت کاری به آلمان

در ادامه روش های مختلف مهاجرت کاری به آلمان را بررسی می کنیم پس با هراگشت همراه باشید.

دریافت ویزای کاری آلمان از طریق جستوجوی کار در آلمان (Job seeker)

ویزای جستجوی کار آلمان با نام جاب سیکر (Job seeker)  یکی از پرطرفدار ترین ویزای های علاقه مندان  به مهاجرت به آلمان است، جاب سیکر شش ماه اعتبار دارد، به فرد متقاضی شش ماه فرصت داده میشود که در کشور آلمان به دنبال کار بگردد اگر در این زمان شش ماهه فرد متقاضی شغل مورد نظر خود را پیدا کند و قرارداد کاری معتبر امضا کند مدت شش ماهه جاب سیکر به یک سال تمدید میشود.

جستجوی کار در آلمان

لازمه ویزای کاری جاب سیکر داشتن حداقل مدرک لیسانس , یا مدرک فنی حرفه ای با 2 سال سابقه ی کاری مرتبط است.

 

مدارک لازم برای ویزای جاب سیکر

مدارک لازم برای ویزای جستجوی کار آلمان

مدت زمان اخذ ویزا جاب سیکر در آلمان

یکی از سوالات اصلی متقاضیان اخذ ویزای جاب سیکر آلمان این است که فرایند کلی گرفتن ویزا آلمان چه مدت طول میکشد؟

درجواب این سوال باید گفت که برای دریافت وقت سفارت آلمان حداقل یک سال زمان لازم است این مدت زمان مناسبی برای تقویت زبان آلمانی است و در حال حاضر راهی برای کم کردن این تایم تا دریافت وقت سفارت وجود ندارد.

دریافت ویزای کاری آلمان با گذراندن دوره آوسبیلدونگ

یکی از روش های گرفتن ویزای کاری آلمان گذراندن دوره ی فنی حرفه ای آوسبیلدونگ است، منظور از دوره آوسبیلدونگ دوره های فنی حرفه ای کشور آلمان است فرد متقاضی باید واجد شرایط برای گرفتن این ویزای کاری باشد.

برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ محدودیت سنی وجود ندارد و فرد متقاضی باید داری مدرک دیپلم و یا مدرک فنی حرفه ای باشد با گذراندن دوره آوسبیلدونگ فرد متقاضی آماده ورود به بازار کار آلمان میشود و میتواند درآمد خوبی برای خود کسب کند.

حسن استفاده از دوره آوسبیلدونگ این است که فرد میتواند ویزای خود را در کوتاه ترین زمان به ویزای کاری آلمان تبدیل کند.

آوسبیلدونگ آلمان

اخذ ویزای کار آلمان از طریق جاب آفر

ویزای جاب آفر مناسب افرادی است که تخصص و مهارتی در خصوص رشته های مورد نیاز آلمان دارند، در حقیقت ویزای جاب آفر دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمایان آلمانی است.

سفارت آلمان شرایط و مدارکی برای ویزای کاری جاب آفر در نظر گرفته است که شامل موارد زیر میباشد:

1- پیشنهاد کاری 

2- شرایط سنی

3- میزان حقوق دریافتی 

و موارد دیگری که ممکن است برای کارهای خاص مد نظر دولت آلمان باشد. برای اطلاعات بیشتر از دریافت جاب آفر شما میتوانید با متخصصان هراگشت مشاوره تلفنی رایگان داشته باشید.

اخذ ویزای کار آلمان به همراه خانواده

با گرفتن ویزای کار در آلمان فرد متقاضی به همراه خانواده ی خود ویزا میشود ، همه افرادی که تحت تکفل فرد متقاضی اخذ ویز کاری آلمان هستند مانند همسر و فرزندانی که زیر سن 18 سال هستند از همان ابتدا ویزای آلمان به آن ها تعلق میگیرد و میتوانند در کشور آلمان زندگی کنند.

نکته این ویزا این است که همراهان فرد متقاضی به سادگی اجازه کار در آلمان را ندارند، لازم به ذکر است با مهاجرت کاری به آلمان  همراهان فرد متقاضی امکان  تحصیل رایگان را در دانشگاه ها و مدارس آلمان  را به صورت رایگان دارند و همچنین میتواننداز مزایای شهروندی استفاده کنند.

مهاجرت به آلمان با خانواده

لیست جدید مشاغل مورد نیاز کشور آلمان

کشور آلمان هر ساله لیستی از رشته ها و مشاغل مورد نیاز خود را ارائه میکند که به شرح زیر است:

رشته های مهندسی:

رشته های پزشکی

بیمارستان های آلمان در سال های اخیر با کمبود حدودا 5000 پزشک و کادر درمان مواجه است، کشور آلمان از سال 2012 دست به جذب نیروی متخصص در حوزه ی پزشکی و زیر شاخه های آن مثل پرستاری، ارتوپدی، مامائی، هوشبری، دستیار اتاق عمل، رادیولوژی زده است.

نکته جالب این است که دست یابی به شغل پزشکی برای تمام مهاجران فراهم شده است، یعنی تفاوتی ندارد که افراد عضو اتحادیه اروپا باشند یا نه.

پزشکی در مهاجرت کاری آلمان

اخذ اقامت دائم آلمان

مهاجرانی که برای کار به آلمان مهاجرت می کنند می توانند پس از دریافت ویزای کاری آلمان با گذراندن 5 سال زندگی در آلمان تابعیت و اقامت دائم این کشور را با توجه به این نکته که تمامی قوانین کشور آلمان را رعایت خواهند کرد به صورت قانونی اخذ کنند.

برای اقامت دائم در آلمان میبایست طبق شرایط و مقررات خاصی رفتار کرد که برای اطلاعات بیشتر میتوانید با وکلا و متخصصان هراگشت مشاوره ی تلفنی و حضوری داشته باشید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت کاری به آلمان

دو روش کلی برای پیداکردن کار در آلمان وجود دارد.اولین روش جستجو در اینترنت و سایت های کاریابی است.سایت هایی مانند:

 make it in germany

دومین روش اقدام از طریق هراگشت است و شما عزیزان می توانید برای مشاوره در امور مهاجرتی به آلمان با ما همراه باشید.

بهترین راه برای مهاجرت بدون سوابق کاری شرکت در دوره های آوسبیلدونگ آلمان است.علاوه بر عدم نیاز به داشتن سابقه کار ممکن است با انتخاب درست مراکز آموزشی حین یادگرفتن تخصص حقوق هم دریافت کنید.

بله،برای برقراری ارتباط با کارفرما،مشتری و دیگران باید تسلط نسبی بر آلمانی معادل مدرک ب 1 داشته باشید.

اخذ ویزای کاری آلمان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی