02191079805

مشاوره مهاجرتی

امکان دریافت ویزای همراه در آمریکا چگونه است؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

در کشور آمریکا به دلیل سیر صعودی اقتصاد، پذیرفتن فرهنگ‌های متنوع، ایالت‌ها و شهرهای مختلف و سیستم علمی و آموزشی پیشرفته شرایط ایده آلی برای کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند فراهم شده است. به همین دلیل بسیاری از مردم در تلاشند راهی برای دریافت ویزا و زندگی در این کشور به همراه خانواده‌ی خود پیدا کنند. برای کسب اطلاعات درباره‌ی روش‌های دریافت ویزای همراه این مطلب را دنبال کنید.

ویزای همراه آمریکا یا Dependent Visa:

این ویزا امکان مسافرت به کشور امریکا و زندگی همسر و فرزندان کنار عضوی از خانواده که ویزای این کشور را دارد فراهم کرده است. لازمه‌ی گرفتن ویزای همراه و مهاجرت به آمریکا این است که یکی از اعضای خانواده در این کشور ویزای F1 و یا H1B داشته باشد، در این صورت می‌تواند برای اعضای درجه یک خانواده مانند همسر و فرزندان درصورتی‌که زیر ۲۱ سال باشند ویزای همراه تهیه کند، آنها نیز می‌توانند با این ویزا به طور موقت در آمریکا مشغول به کار و یا تحصیل شوند.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای تحصیلی:

کشور آمریکا به دارندگان ویزای تحصیلی F1 ویزای همراه F2 را ارائه می‌دهد که با استفاده از آن همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال آنها می‌توانند به طور موقت در آمریکا ساکن شوند. اما شرایط و اعتبار ویزای F2 کاملاً به ویزای F1 وابسته است.

اخذ ویزای F2 شرایط و مراحلی دارد که عبارتند از:

  1. اطلاع‌رسانی فرد دارنده‌ی ویزای F1 به مؤسسه‌ی SEVP برای درخواست فرم تقاضای ویزای همراه یا I-20
  2. تکمیل فرم‌های آنلاین DS-16
  3. پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا برای شروع کارهای دریافت آن
  4. فراهم‌کردن زمانی برای مصاحبه که می‌تواند هم‌زمان با متقاضی ویزای تحصیلی و یا به‌صورت جداگانه انجام شود.
  5. تحویل مدارک هم‌زمان با انجام مصاحبه. این مدارک از پاسپورت، کپی پاسپورت، مدرک تمکن مالی، عکس ویزای آمریکا، صفحه‌ی تأیید DS-160 ، دعوت‌نامه مصاحبه، رسید پرداخت هزینه ویزا، کپی ویزای F1، کپی فرم I-20 دارنده ویزای F1 ، اصل و کپی فرم I-20، کپی پاسپورت دارنده ویزای F1، سند ازدواج و شناسنامه تشکیل شده است.

اخذ ویزای همراه از طریق ویزای کار:

در کشور امریکا اعضای خانواده‌ی درجه یک کسانی که ویزای کار یا همان H1B را دارند به‌شرط زیر ۲۱ ساله بودن می‌توانند برای دریافت ویزای همراه یا H4 اقدام کنند. همچنین کسانی که از طریق ویزای H4 به آمریکا مهاجرت می‌کنند می‌توانند در این کشور تحصیل کنند اما اجازه‌ی کار ندارند. شرایط اعتبار این ویزا نیز به ویزای اصلی H1B وابسته است. مراحل دریافت این ویزا عبارتند از:

  1. درخواست فرم DS-160 به‌صورت آنلاین برای تقاضای ویزای همراه و نگه‌داشتن بارکد تأییدیه این فرم برای مصاحبه
  2. پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزای H4
  3. درخواست زمان‌بندی انجام مصاحبه با سفارت یا کنسولگری ایالات متحده آمریکا و انتظار تا زمان دریافت تأییدیه‌ی مصاحبه
  4. تکمیل مدارکی تشکیل شده از فرم درخواست تکمیلی DS-160، پاسپورت معتبر با حداقل یک صفحه خالی، 2 قطعه عکس ویزای آمریکا، کپی ویزای دارنده H ، رسید پرداخت ویزا، کپی فرم I-129 ، فرم I-797 و درخواست تأیید کار (LCA) همسر یا والدین خود، قرارداد کاری همسر، کپی توصیه‌نامه همسر، کپی پاسپورت همسر، کپی پرداخت مالیات همسر، شناسنامه و گواهی ازدواج

نتیجه‌گیری:

کشور آمریکا به دلایل زیادی از جمله اقتصاد و فرهنگ و سیستم آموزشی غنی و پیشرفته مقصد بسیاری از مهاجران جهان است. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور مهاجرت از طریق ویزای همراه است. اگر فردی در کشور آمریکا ویزای تحصیلی یا ویزای کار داشته باشد، می‌تواند از طریق این ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود را ویزای همراه تهیه کند که این ویزا به مهاجران اجازه‌ی زندگی و تحصیل در این کشور را می‌دهد. ویزای همراه از طریق ویزای تحصیلی F2 و از طریق ویزای کار H4 نام دارد. دریافت هرکدام از این ویزاها نیز نیازمند مراحل و مدارکی است که باید هنگام درخواست ویزا تهیه شود. سپس دارندگان آن می‌توانند در مدت زمانی که به اعتبار ویزای اصلی بستگی دارد در این کشور زندگی کنند.

برای زندگی با خانواده‌ی خود در کشور آمریکا، کافی است از طریق یکی از اعضای خانواده که ویزای این کشور را دارد اقدام کنید و شما نیز ویزای همراه بگیرید. چرا که شرایطی فراهم شده که در آن کسانی که ویزای کار یا تحصیل در آمریکا را دارند بتوانند همسر و فرزندان خود را نیز به این کشور ببرند و آنها هم طی مدت‌زمان تعیین شده بر اساس ویزای اصلی در آنجا مشغول به زندگی و حتی تحصیل شوند. در نتیجه شما می‌توانید به‌تنهایی به این کشور مهاجرت کنید، و سپس برای مهاجرت دیگر اعضای خانواده‌تان اقدام کنید.

 

امکان دریافت ویزای همراه در آمریکا چگونه است؟
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی