02191079805

مشاوره مهاجرتی

اپلای در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور آلمان به چه صورت است؟

آنچه در این مقاله میخوانیم

اپلای در مقاطع تحصیلی مختلف یکی از تصمیماتی است که متقاضیان برای اقامت در کشوری به آن می‌پردازند. پروسه اپلای و درکل مهاجرت پروسه‌ای زمان‌بر و پرهزینه است که نیاز به برنامه‌ریزی و پیگیر بودن دارد تا بتواند عملی شود. از طرفی دیگر فردی که قصد مهاجرت تحصیلی دارد باید فردی مصمم و با‌اراده باشد تا بتواند این مسیر را طی کند و در غیر صورت، نمی‌تواند با دشواری‌های که این مسیر می‌تواند در پیش داشته باشد مقابله کند. برای اپلای نیاز دارید زمان زیادی را صرف مطالعه و تحقیق کنید زیرا مهاجرت به هر کشوری تصمیمی تأثیرگذار بر آینده هر فرد است و می‌تواند آینده درخشانی را برای فرد متقاضی رقم بزند.

مقاطع تحصیلی

در کشور آلمان مانند اکثر کشور‌های اروپایی دیگر تحصیل در مقاطعش ۱۲ الی ۱۳ سال به طول می‌انجامد و پس از آن دانش‌آموز وارد مقاطع دانشگاهی می‌شود. دانش‌آموزان مقیم آلمان ۶ سال را در مقطع ابتدایی، ۳ سال را در مقطع راهنمایی و ۳ الی ۴ سال را در مقطع دبیرستان و پیش‌دانشگاهی می‌گذراند و سپس وارد مقطع کارشناسی در دانشگاه می‌شود.

تحصیل در مدارس آلمان به دلیل پیشرفته بودن و مدرنیته بودن آنها و همچنین سطح و کیفیت آموزشی‌ که به محصلانش ارائه می‌دهد، باعث شده که این کشور به یکی از پرمخاطب‌ترین و پرخواهان‌ترین خواستگاه‌های تحصیلی برای مهاجران بین‌المللی تبدیل شده ا‌ست. مدارس آلمان از نظر رتبه‌ای جزو برترین مراکز آموزشی است و همچنین اپلای‌کردن به چنین مراکزی کمی دشوار‌تر از اپلای به کشور‌های دیگر است.

فراگیری زبان

یادگیری زبان آلمانی یکی از مهم‌ترین رکن‌های مهاجرت است زیرا تمام مقاطع تحصیلی در این کشور به زبان آلمانی تدریس می‌شود مگر اینکه در مدرسه یا دانشگاهی خصوصی ثبت‌نام کنید و مجبور به پرداخت شهریه باشید.

یکی از پوئن‌های مثبت تحصیل در کشور آلمان رایگان بودن آن است. اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشید آنگاه می‌توانید در تمام مقاطع مدرسه و دانشگاهی به‌صورت رایگان تحصیل کنید و فقط باید هزینه و مخارج زندگی شخصیتان و اقامتتان را تقبل کنید. میان دانشگاه‌های آلمان شمار زیادی وجود دارند که در رتبه ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند‌. آلمان به دانشجویانش اجازه کار می‌دهد و دانشجویان می‌توانند بنا بر نیاز خود بین ۱۰ الی ۲۰ ساعت را مشغول به کار باشد.

اپلای برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی بهتر از مقاطع مدارس می‌باشد زیرا دانشجویی که تصمیم به مهاجرت می‌گیرد از نظر ذهنی و روحی فرد پخته‌تر و کامل‌تری نسبت به یک دانش‌آموزِ کودک سال است و با بلوغ ذهنی و پختگی بیشتری که دارد، می‌تواند تجربیات بیشتری در زمینه تحصیلی خود کسب کند. اخذ مدرکی تحصیلی از هرکدام از دانشگاه‌های موجود در کشور آلمان می‌تواند تبدیل به یکی از بهترین رزومه‌های کاری برای آینده دانشجویان بین‌المللی شود پس اپلای گرفتن از این کشور ارزش سختی و دشواری‌ای که پروسه‌اش می‌تواند به همراه داشته باشد را دارد.

خصوصیات مهم تحصیل در کشور آلمان

یکی از پوئن‌های مثبت دیگر تحصیل در مقاطع تحصیلی آلمان، این است که محدودیت سنی ندارد و متقاضیان می‌توانند بدون دغدغه و درنظرگرفتن شرایط سنی خود، برای تحصیل در کشور آلمان اقدام کنند. درصورتی که در اکثر کشور‌های اروپایی محدودیت سنی وجود دارد بدین معنا که مهاجر باید در دوره سنی مناسب همان مقطع برای تحصیل اپلای کند و مثلاً نمی‌تواند با بیش از ۲۵ سال سن برای تحصیل در آن کشور اقدام کند‌.

قبل از اقدام به مهاجرت تحصیلی، باید اهداف خود را برای مهاجرت مشخص کنید. اگر قصد پیشرفت و یادگیری هرچه بیشتر از تحصیل را دارید، آنگاه باید به کشوری اروپایی برای تحصیل مهاجرت کنید اما اگر هدف شما مرتبط به آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب‌ورسوم کشوری با تمدن غنی را دارید آنگاه می‌توانید مهاجرت به کشوری شرقی مانند چین را در نظر بگیرید. پس بنا به هدف و شرایط زندگی شما، کشوری که به آن مهاجرت می‌کنید متغیر است.ئسعی کنید قبل از اقدام به مهاجرت، به‌خوبی درمورد اکثر کشور‌های موجود در سراسر جهان تحقیق کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید

نحوه اپلای کردن در کشور آلمان

برای اپلای در هرکدام از مقاطع تحصیلی در کشور آلمان باید فردی بااراده و باانگیزه باشید زیرا برای قبولی در چنین مقاطعی آن‌هم در کشور مدرن و پیشرفته‌ای مثل آلمان.
برای فرستادن رزومه تحصیلی باید ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی خود را همراه با مدرک زبان و همچنین انگیزه نامه تحصیلی خود را به یکی از سفارت‌های مربوطه ارسال کنید.

کلام آخر

کشور آلمان همواره یکی از پرطرف‌دارترین کشور‌های موجود برای مهاجرت تحصیلی می‌باشد زیرا اگر به زبان آلمانی تسلط داشته باشید، تحصیل برای شما تا آخرین مقطعی که می‌توانید تصورش را بکنید به‌صورت رایگان است. شمار زیادی از دانشگاه‌های موجود در این کشور هرسال جزو لیست برترین دانشگاه‌‌های جهان قرارمی گیرند و از نظر کیفیت و سطح آموزشی، همیشه مراکز خود را به‌روزرسانی می‌کنند تا از نظر رنکی، رتبه‌ای سقوط نکنند و همیشه در لیست برترین‌ها باقی بمانند.
اگر به دنبال کسب تجربه، یادگیری هرچه بیشتر، و همچنین رویارویی با آداب‌ورسوم متفاوت و متنوع نسبت به کشور خودتان هستید بهتر است کشور آلمان را به‌عنوان کشور اولویت خود برای تحقیق و اقدام به مهاجرت قرار دهید.

اپلای در مقاطع تحصیلی مختلف در کشور آلمان به چه صورت است؟
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی