02191079805

مشاوره مهاجرتی

اکسپرس اینتری کانادا و شرایط آن در 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

اکسپرس اینتری کانادا یا Express Entry تقریبا می توان گفت محبوب ترین روش مهاجرتی به کانادا میان ایرانیان است. همچنین خیلی از هموطنان عزیزی که موفق به گرفتن پذیرش در دانشگاه های کانادا می شوند،از همین طریق برای تبدیل اقامت موقت خود به اقامت دائم کانادا اقدام می کنند. در این مقاله قصد داریم همه چیز در مورد مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری در سال 2022 و نحوه امتیازدهی متقاضیان را شرح دهیم پس با هراگشت تا انتها همراه باشید.

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

اکسپرس اینتری کانادا سیستمی است که دولت این کشور برای تسریع امور مهاجرت و جبران کمبود نیروی جوان و متخصص در سال 2015 راه اندازی کرد.با راه اندازی Express Entry،دیگر انتظارهای طولانی برای ویزای کانادا به پایان رسید و این سیستم جدید فرشته نجات نیروهای متخصص و افراد علاقه مند مهاجرت به کانادا شد.

هرچند که اکسپرس اینتری کانادا خود یک روش مهاجرتی جدا محسوب نمی شود اما به تسریع فرآیند اقامت دائم کمک بسیاری می کند.اگر دارای تخصص و حرفه خاصی هستید و یا تحصیل کرده هستید می توان گفت یکی از بهترین موقعیت های دریافت اقامت کانادا،اقدام برای اکسپرس اینتری کانادا در سال 2022 است چراکه به دلیل همه گیری ویروس کرونا در سال های گذشته میزان مهاجرت به دلیل قوانین سخت گیرانه به شدت کاهش یافته بود و نبود نیروی متخصص جوان در حال آسیب زدن به کشورهای پیشرفته ی جهان است.از این رو،با نزدیک شد به پایان همه گیری کرونا،ظرفیت های پذیرش و انتخاب افراد از استخرهای اطلاعاتی مهاجرت دوچندان شده است.

دولت کانادا یا کارفرمایان،هر از چند گاهی برای جذب نیروی متخصص وارد پروفایل های تکمیل شده اکسپرس اینتری کانادا می شوند و با انتخاب افراد،دعوت نامه را برای آنها ارسال می کنند.برای اینکه بتوانید فرصت دریافت دعوتنامه هارا داشته باشید،باید مشخصات شما به مشخصات افرادی که در یک به اصطلاح استخر جمع آوری شده اند،اضافه شود.برای این کار متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری ابتدا باید در سایت های مربوطه برای ساخت پروفایل اقدام کنید و اطلاعات و رزومه ی خود را وارد کنید.

شرایط اکسپرس اینتری کانادا

بعد از اینکه اطلاعات شما وارد استخر (Pool) شد،رزومه و مشخصات شما توسط سیستمی به نام CRS امتیاز دهی می شود و شانس شما با این امتیاز ها تعیین خواهد شد.البته همواره برای کسانی که امتیازات پایینی دارند نیز شانس وجود خواهد داشت.

پس از اینکه دعوتنامه را با موفقیت دریافت کردید،حداکثر شش ماه بعد اقامت دائم کانادا را دارید و به همین دلیل است که به اکپرس اینتری (ورود سریع) نام گذاری شده است.از مزایای دیگر این سیستم نیز همین اقامت دائم داشتن از ابتدای ورود به کانادا است و آینده متقاضی کاملا روشن و واضح است و به همین دلیل است که اکسپرس اینتری کانادا در بین ایرانیان بسیار محبوب است.

مقاله های مرتبط: ثبت شرکت در کانادا و مهاجرت و خرید استارتاپ کانادا

طبقه بندی مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022

این طبقه بندی که با NOC یا ناک نیز شناخته می شود،مشاغل را با توجه به ظرفیت ها،مهارت ها و فاکتورهای دیگر دسته بندی می کند و برای سیستم اکسپرس اینتری کانادا بسیار اهمیت دارد.

1-مشاغل نوع 0:

مشاغلی که به نوعی مدیریتی محسوب می شوند چه در اسطح ارشد و چه در سطح های دیگر در این دسته قرار خواهند گرفت.

2-مشاغل نوع A:

مشاغلی که نیاز به افراد تحصیل کرده با مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه است در این دسته قرار می گیرند.مشاغلی مانند مهندسی،پزشکی و غیره.

3-مشاغل نوع B:

مشاغلی که نیازمند گذراندن دوره های آموزشی هستند و باید مدرک دانشگاهی یا دیپلم یا کاردانی و یا مدرک از مراکز آموزشی خاص ارائه دهید.به عنوان مثال آشپزها و برقکارها را می توان نام برد.

4-مشاغل نوع C:

مشاغلی هستند که نهایتا نیازمند به آموزش های تخصصی به همراه مدرک دبیرستان هستند ماننده راننده کامیون،گارسون و غیره

5-مشاغل نوع D:

نیازی به مدرک خاصی نیست و آموزش حین کار صورت می پذیرد.نیروهای نظافتی و کارگران خدماتی در این دسته قرار می گیرند.

برنامه های مهاجرتی و شرایط اکسپرس اینتری کانادا

1-نیروی کار متخصص یا اسکیل ورکر(Federal skilled worker Program):

متخصصانی که شغل آن ها در مشاغل گروه های 0،A وB واقع است می توانند از طریق اکسپرس اینتری برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند.برای ورود به این برنامه شرایط زیر لازم است:

2-نیروی فنی ماهر یا اسکیل ترید (Skill Trade)

علاوه بر نیروهای متخصص،نیاز به نیروهای فنی در کشور کانادا احساس می شود و مهاجرت این عزیزان از طریق express entry فراهم است.مهم ترین شرایط اکسپرس اینتری برای برنامه اسکیل ترید در زیر آمده است:

شرایط اکسپرس اینتری کانادا برای نیرو های فنی

3-برنامه تجربه کار کانادایی یا CEC

افرادی که در کانادا اقامت موقت داشته اند و موفق به افزودن سابقه کار به رزومه ی خود بوده اند می توانند از طریق اکسپرس اینتری کانادا اقدام به اخذ اقامت دائم این کشور کنند.معمولا دانشجویانی که در کانادا تحصیل می کنند از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را اخذ می کنند.شرایط اکسپرس اینتری برای برنامه تجربه کار کانادایی عبارت است از:

 

اقامت دائم کانادا با اکسپرس اینتری

4-برنامه اکسپرس اینتری استانی کانادا (PNP)

برخی ایالت های کانادا با توافق با دولت کانادا به طور مستقل نیرو می پذیرند.البته اگر به دنبال مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری کانادا با برنامه های استانی هستید،پیشنهاد می دهیم از مشاورین هراگشت کمک بگیرید چراکه نیروهای لازم و موقعیت های شغلی در هر استان متفاوت خواهد بود.

 

سیستم امتیاز دهی اکسپرس اینتری کانادا در 2022 چگونه است؟

متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری طبق یک سیستم به نام CRS امتیاز دهی می شوند و شانس دریافت دعوتنامه آنها با این امتیازها مشخص می شود.از این رو،شناختن پارامترهای مهم برای گرفتن امتیاز بیشتر اهمیت ویژه ای دارد.

متقاضی حداکثر می تواند 1200 امتیاز کسب کند که 600 امتیاز آن به اطلاعات شخصی فرد باز می گردد.باقی امتیازات مربوط به داشتن دعوتنامه های شغلی یا جاب آفر کانادا است و باقی موارد مشابه است.

عوامل مهم در امتیاز دهی اکسپرس اینتری کانادا در سال 2022 عبارت اند از:

  • سن متقاضی
  • سابقه کار در کانادا یا خارج از کانادا
  • نمره مدرک زبان
  • داشتن جاب آفر از کانادا
  • داشتن اقوام درجه یک در کانادا

جدول امتیاز دهی اکسپرس اینتری کانادا

امتیازبندی اکسپرس اینتری کانادا در چند مرحله انجام می گیرد که اواین مرحله،صلاحیت متقاضی است و در آن فرد باید حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز را بیاورد.امتیازدهی مرحله اول به صورت زیر است:

فاکتور امتیازدهیامتیاز
میزان تحصیلات25
تسلط بر زبان انگلیسی یا فرانسوی28
سابقه کار15
داشتن جاب آفر10
سن12
انطباق پذیری10
مجموع100

هر ساله ممکن است نحوه امتیاز دهی تفاوت با سال قبل داشته باشد.اما در سال های اخیر به عنوان مثال برای مدرک لیسانس 21 امتیاز و برای سنین 18 تا 25 سال امتیاز 12 در نظر گرفته شده است.حتما برای اطلاعات دقیق و ارزیابی اطلاعات شخصی خودتان می توانید با مشاورین ما در ارتباط باشید.

انطباق پذیری در اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

فاکتورهایی که نشان می دهد شما و یا همسرتان قابلیت تطابق خود با زندگی در کانادا را دارید انطباق پذیری نامیده می شود.به عنوان مثال فاکتورهایی مثل تحصیلات خود یا همسر در کانادا،سابقه کار در کانادا،داشتن اقوام و سطح زبان بالای فرد و همسر از فاکتور های انطباق پذیری در اکسپرس اینتری کانادا محسوب می شود.

مراحل ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا

مرحله اول:متقاضی باید حداقل امتیاز لازم را بیاورد تا دارای صلاحیت برای ورود به استخر متقاضیان باشد.پس اولین گام بررسی صلاحیت متقاضی است.

مرحله دوم:پس از اینکه امتیاز لازم آورده شد و صلاحیت برای درخواست مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری را داشتید،زمان ساخت پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری کانادا فرا می رسد.در این پروفایل تمامی اطلاعات شخصی خود از جمله سوابق کاری و تحصیلی،میزان تسلط بر زبان های رسمی کانادا،داشتن اقوام در کانادا و میزان انطباق پذیری و بسیاری موارد مشابه دیگر را وارد می کنید.در ادامه به مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا می پردازیم:

  • مدارک سابقه کاری و تحصیلی
  • مدارک زبان معتبر
  • پاسپورت و مدارک شناسایی
  • عنوان و کد شغلی مناسب
  • کپی جاب آفر از کارفرمایان کانادایی در صورت وجود

البته این مدارک فورا از شما درخواست نمی شود ولی این باعث نمی شود که اطلاعات نادرست وارد کنید چرا که بعد از ارسال مدارک و مشاهده تناقض،دیگر امکان مهاجرت تا مدت زمان مشخصی برای شما وجود نخواهد داشت.

مرحله سوم:در این مرحله متقاضی نوع برنامه کانادایی اکسپرس اینتری خود را انتخاب می کند و بعد از آن پروفایل وی وارد استخرهای طبقه بندی شده می شود تا منتظر سیستم امتیاز دهی بماند.پس از امتیاز دهی طی انتخاب هایی با نام Draw که توسط دولت و یا کارفرمایان صورت میگیرد،افرادی از استخر انتخاب خواهند شد و برای آنها دعوتنامه ارسال می شود.پس از اینکه این دعوتنامه ها به دست متقاضی رسید،باید تا حداکثر 90 روز برای آن اقدام کند و حداکثر پس از 6 ماه اقامت خود در کانادا را خواهد داشت.

لازم به ذکر است که اعتبار این پروفایل ها یک ساله بوده . پس از گذشت یکسال در صورتی که نامه ای دریافت نکردید،باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

همانطور که گفته شد یکی از بهترین و سریع ترین راه های مهاجرت به کشور کانادا،اقدام از طریق برنامه های اکسپرس اینتری است.مهم ترین بخش و چالش این مسیر امتیازهای متقاضی و دریافت دعوتنامه است چرا که پس از دعوتنامه به راحتی می توانید اقامت دائم و ویزای خود را دریافت کنید.

موسسه مهاجرتی هراگشت توسط مشاورین مجرب خود می تواند شما عزیزان را تا آخرین مرحله مهاجرت از طریق سیستم اکسپرس اینتری کانادا با دانش بروز خود یاری کند پس کافی است با مشاورین ما در تماس باشید و یا فرم های موجود را برای اخذ مشاوره رایگان تکمیل بفرمایید.

سوالات متداول اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری یک سیستمی است که سال 2015 توسط کانادا طراحی شد و این سیستم باعث تسریع امور مهاجرتی و دزیافت اقامت دائم کانادا می شود.متقاضیان امتیازهای مختلف بر اساس اطلاعات شخصی و رزومه خئد دریافت می کند و هر کس نسبت به امتیاز خود شانس متفاوتی برای دریافت دعوتنامه خواهد داشت.

پارامتر هایی که باعث می شوند متقاضی و یا همسرش سریع تر خود را با کانادا انطباق دهند.به عنوان مثال می توان به سطح بالای زبان،داشتن اقوام در کانادا،سابقه تحصیل یا کار در کانادا و موارد مشابه اشاره کرد که امتیاز خواهند داشت.

موسسه مهاجرتی هراگشت می تواند تمامی مراحل ثبت نام اکسپرس اینتری کانادا اعم از تکمیل فرم ها و ارسال درخواست را برای شما عزیزان انجام دهد و فقط کافیست با ما تماس بگیرید.

بله فقط کافی است در این سیستم تایید صلاحیت شده و سپس دعوتنامه دریافت کنید.پس از آن می توانید به دنبال اخذ ویزای کانادا از طریق اکسپرس اینتری باشید.

اکسپرس اینتری کانادا چیست؟
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی