02191079805

مشاوره مهاجرتی

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

بورسیه تحصیلی ترکیه مهم ترین موضوعی است که دانشجویان علاقه مند به تحصیل در ترکیه به آن اشاره می کنند و جزو دغدغه های ذهنی آن هاست.

ترکیه یک پلی میان آسیا و اروپاست و به دلیل رشد شرایط اقتصادی،امروزه هدف بسیاری از مهاجرین و علاقه مندان به تحصیل شده است.خوشبختانه می توان به راحتی برای تحصیل رایگان در این کشور اقدام کرد به طوری که یا متقاضی در دانشگاه های دولتی ثبت نام می کند یا برای اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام می کند.

چگونه بورسیه تحصیلی ترکیه بگیریم؟شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی ترکیه چیست؟در این مقاله می خواهیم اطلاعات لازم را در مورد اخذ بورسیه تحصیل در ترکیه در اختیارتان قراردهیم پس تا انتها با ما همراه باشید.ضمنا همواره می توانید برای دریافت مشاوره رایگان بورسیه تحصیلی ترکیه و مهاجرت تحصیلی با مشاورین ما در ارتباط باشید.

معرفی بورسیه تحصیلی ترکیه 2022

کشور ترکیه هر ساله برای علاقه مندان تحصیل در این کشور و به جهت کمک مالی به آنها،برای مقاطع لیسانس،فوق لیسانس و دکترا بورس تحصیلی ای با نام ترکی بورسلری (بورسلاری یا Burslari) در نظر گرفته است و داوطلبان می توانند برای ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه اقدام کنند.

زمان ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه

اصولا دانشجویان باید از دی ماه به دنبال درخواست های خود برای بورسیه تحصیلی ترکیه باشند.اطلاعات بیشتر در جدول زیر آمده است:

ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه
مرحلهتاریخ
آغاز ثبت نامدی ماه
آخرین زمان ثبت ناماسفند ماه
اعلام نتایجتیر یا مرداد (جولای)
زمان آغاز کلاس هاشهریور ماه

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه

شرایط سنی:

مقطع تحصیلیسن
کارشناسیحداکثر 21 سال
کارشناسی ارشدحداکثر 30 سال
دکتریحداکثر 35 سال

شرط معدل:

مقطع تحصیلیمعدل
کارشناسی14 به بالا
کارشناسی ارشد و دکتری15 به بالا
پزشکی،دندانپزشکی و دارو18 به بالا

بورسیه تحصیلی ترکیه و مدارک لازم برای ثبت نام

مدارکی که برای ثبت نام بورس های تحصیلی ترکیه لازم است عبارت اند از:

مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی ترکیه

موسسه مهاجرتی هراگشت می تواند در فراهم کردن مدارک مورد نیاز برای اخذ ترکی بورسلاری مانند انگیزه نامه به صورت حرفه ای شما عزیزان را یاری کند.

انواع بورسیه تحصیلی ترکیه

بورسیه های تحصیلی ترکیه عموما به دونوع فراگیر (یا دانشجویان برجسته) و بورسیه عبدالله گل تقسیم می شوند.

بورسیه دانشجویان برجسته:

عموما برای دانشجویان دکتر یدر نظر گرفته می شود اما مواردی هم بوده است که متقاضیان برای کرشناسی ارشد موفق به اخذ آن شوند.برای گرفتن این بورسیه تحصیلی باید سطح علمی خوبی داشته باشید و ارائه رزومه قوی و تاییدیه استاد راهنما موفق به دریافت 1000 تا 3000 لیر شوید.

بورسیه تحصیلی عبدالله گل:

بورسیه مخصوص دانشجویان کارشناسی و گاها کارشناسی ارشد است و فقط هزینه های تحصیل را در بر می گیرد.تنها دانشجویان رشته های مهندسی،معماری،مدیریت و ژنتیک می توانند از این بورسیه بهره ببرند.

این بورسیه از یک جهت محبوبیت بالایی دارد و آن امکان تحصیل به زبان انگلیسی در ترکیه است.البته باز هم متقاضی نیازمند به گذراندن دوره های ترکی و مدرک زبان ترکی است اما با این بورسیه می تواند در دوره های انگلیسی زبان به شرط ارائه دو مدرک از دو زبان متفاوت شرکت کند.

انواع بورسلاری ترکیه

بورسیه تحصیلی ترکیه و مراحل ثبت نام

به طور کلی ثبت نام بورسیه تحصیلی ترکیه در دو مرحله انجام خواهد شد:

1-مرحله ثبت نام غیر حضوری:

علاقه مندان می توانند با مراجعه به سایت turkiyeburslari اقدام به ثبت نام آنلاین بکنند.توجه داشته باشید که هنگام پر کردن فیلدهای ضروری دقت لازم را داشته بشید چراکه بسیاری افرادی که به تنهایی اقدام به ثبت نام کردند،با یک سری اشتباهات کوچک و بزرگ فرصت را از دست دادند.موسسه مهاجرتی هراگشت در خدمات مربوط به بورسیه تحصیلی ترکیه خود،می تواند ثبت نامی بی عیب و نقص و کامل انجام دهد.

2-مصاحبه حضوری

خدمات هراگشت برای بورسیه تحصیلی ترکیه چیست؟

موسسه مهاجرتی هراگشت می تواند با استفاده از تجربه مشاورین با سابقه خود شما را در این راه همراهی کند و خدمات مربوط به ثبت نام،انگیزه نامه و مشاوره رایگان ارائه دهد.

پاسخ به سوالات متداول بورسیه تحصیلی ترکیه

دانشجو برای تحصیل رایگان در ترکیه باید ابتدا دوره های یکساله زبان ترکی را در این کشور بگذراند.

برای سه مقطع کارشناسی،ارشد و دکتری می توان اقام کرد.

بله،برای ثبت نام بورسلاری نیازی به مدرک ترکی نیست و آموزش ها بعدا داده خواهد شد.

بورسیه تحصیلی ترکیه
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی