02191079805

مشاوره مهاجرتی

راهنمای پذیرش تحصیلی استرالیا در 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

از آنجایی که سیستم آموزشی استرالیا یکی از برترین سیستم های آموزشی جهان را داراست و آن را می توان در سطح آمریکا و اروپا دانست،دانشجویان سراسر جهان سالانه برای پذیرش تحصیلی استرالیا رقابت می کنند تا بتوانند فصل جدیدی را در حرفه و زندگی خود بازنویسی کنند.در این مقاله قصد داریم به تمام کسانی که قصد تحصیل در استرالیا را دارند هر آنچه که لازم است بدانند را در اختیارشان بگذاریم و نکات خوبی را نیز برای موفقیت در این پروسه حساس بازگو می کنیم.

مزایای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

استرالیا بر خلاف تصور بسیاری از مردم کشوری فوق پیشرفته و مدرن است و شاید برایتان جالب باشد بدانید که دانشجویان زیادی استرالیا را به آمریکا و اروپا ترجیح می دهند.اما دلیل آن چه می تواند باشد؟مزایای تحصیل در استرالیا را در زیر مشاهده می کنید: 

پذیرش استرالیا

شرایط پذیرش تحصیلی استرالیا

می دانید که قدم اول برای تحصیل در استرالیا،این است که یک نامه پذیرش داشته باشید.اما باید ببینیم که چگونه می توانیم پذیرش تحصیلی استرالیا بگیریم؟

همینجا بگوییم که شرایط هر کالج یا موسسه ممکن است متفاوت باشد بنابراین لازم است که با مسئولان دانشگاه مقصد در ارتباط باشید و یا وبسایت آنها را چک کنید.شرایط عمومی برای پذیرش تحصیلی استرالیا عبارت است از:

  • دوره کارشناسی: متقاضیان علاقه مند لازم است مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند.البته دیپلم کافی نخواهد بود و ممکن است مجبور باشید مدرک دوره پیش دانشگاهی ارائه دهید و یا دوره های آمادگی مخصوص به هر دانشگاه یا موسسه را بگذرانید.دانش زبان انگلیسی یکی دیگر از ملزومات تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های استرالیاست تا بتوانید درس ها و ارائه ها را متوجه شوید و در آنها مشارکت داشته باشید.از این رو آیلتس با نمره 5.5 به بالا الزامی خواهد بود.
  • دوره ارشد:اسرالیا یکی از سخت گیرترین مراکز صدور ویزا را دارد و برای قانع کردن آفیسر برای تحصیل در یک رشته خاص در مقطع کارشناسی باید مدرک کارشناسی مرتبط با آن رشته ارائه دهید.در صورتی که مدرک کارشناسی شما مرتبط نیست باید یک رزومه قوی (سابقه کار مرتبط و پژوهش های مرتبط) داشته باشید.همچنین مدرک زبان نیز از ملزومات شرکت در این دوره هاست و باید آیلتس 6.5 به بالا و یا معادل آن را ارائه دهید.
  • دوره دکترا: معمولا کسی که می خواهد در یکی از بهترین سیستم های آموزشی دکترا بخواند باید از سطح علمی بالایی برخوردار باشد.همچنین زمانی که ویزا برای شما صادر می شود،سفارت باید بداند که شما می توانید از پس هزینه های خود بر بیایید و هزینه روی دست دولت استرالیا نخواهید گذاشت.از این رو،بسیار ضروری است که از اساتید و سوپروایزرها فاند تحصیلی دریافت کنید.فاند به معنای کمک هزینه ای است که استاد به ازای کمک دانشجو و برای گذراندن زندگی به او می دهد و به نوعی اسپانسر وی می شود.با داشتن این فاند،شما تمکن مالی خواهید داشت و ویزای شما راحت تر صادر خواهد شد.

مراحل اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

  1. قدم اول تصمیم قطعی گرفتن برای مهاجرت است.مهاجرت سختی های زیادی دارد و اگر کور کورانه صورت بگیرد ضرر و زیان زیادی به بار خواهد آورد.
  2. پس از اینکه استرالیا را برای مقصد خود انتخاب کردیم،باید به دنبال رشته و دانشگاه مناسب بگردیم.این مرحله بسیار حساس است و باید تمامی تحقیقات لازم صورت بگیرد چرا که برخی مراکز ممکن است هزینه زیادی داشته باشند و یا برخی رشته ها اصلا برای ویزای ایرانیان مناسب نباشند.
  3. قدم بعدی جستجو در سایت دانشگاه مورد نظر است تا شرایط پذیرش را مطالعه کنید.اگر سوالی داشتید و یا شرایط را پیدا نکردید،می توانید با مسئولین دانشگاه از طریق ایمیل در ارتباط باشید.در صورتی که شرایط لازم را داشتید،طبق چارچوب های آن دانشگاه فرم درخواست را پر کرده و مدارک لازم را به آن ضمیمه کنید.این عمل که اصطلاحا اپلای نام دارد را انجام دهید و سپس منتظر پاسخ بمانید.
  4. در صورتی که درخواست شما مورد تایید واقع شود،می توانید برای گرفتن تاییدی ثبت نام اقدام کنید.مدارک لازم برای تاییدیه ثبت نام رسید پرداخت شهریه ترم اول و باقی هزینه های جانبی،امضای نامه پذیرش و بیمه هستند.

این تمام مراحل برای گرفتن پذیرش تحصیلی استرالیا بود و از اینجا به بعد مربوط به اقدامات مربوط به ویزا می شود که بعدا مفصلا به آن خواهیم پرداخت.

مشاوره پذیرش تحصیلی استرالیا

پذیرش تحصیلی استرالیا با هراگشت

تقریبا به قطع می توان گفت که تحصیل در استرالیا سخت ترین و حساس ترین روند را بین همه کشورها دارد.پیشنهاد می کنیم اگر با روند اپلای آشنا نیستید و یا تجربه ندارید برای جلوگیری از وقت و هزینه با مشاورین ما تماس بگیرید تا یک مشاوره رایگان دریافت کنید.در صورتی که تمایل داشت هباشید می توانید تمام امور قانونی و اداری پذیرش تحصیلی استرالیا را به ما بسپارید.ما ابتدا رزومه شما را بررسی می کنیم سپس سعی می کنیم موقعیت های تحصیل رایگان در دانشگاه های استرالیا را به شما پیشنهاد دهیم.در صورتی که رزومه شما نمی توانست تحصیل رایگان را رقم بزند به دنیال بهترین دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر خواهیم گشت تا با حداقل شهریه بالاترین کیفیت آموزشی را دریافت کنید.

سوالات متداول

برای مقاطع زیر دکترا در صورتی که رزومه قوی داشته باشید با دریافت بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.مقاطع دکترا نیز به صورت پیش فرض فاندی را از اساتید یا دانشگاه دریافت خواهند کرد.

خیر تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان انگلیسی ممکن نیست و متقاضیان باید برای دوره کارشناسی حداقل نمره 5.5 آیلتس یا معادل آن و برای مقاطع بالاتر آیلتس 6.5 الی 7 به بالا ارائه دهند.

بله،می توانید طی مهلتی که دولت به شما می دهد به دنبال کار باشید و پس از اشتغال،اقامت کاری گرفته و سپس پس از چند سال کار برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنید.

شرایط تحصیل در استرالیا
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی