02191079805

مشاوره مهاجرتی

ثبت شرکت در آلمان :شرایط و هزینه ها در 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

در این مقاله می خواهیم به موضوع ثبت شرکت در آلمان با جزئیاتی از قبیل هزینه ها و شرایط تاسیس شرکت در آلمان بپردازیم که یکی از روش های مهاجرت به این کشور است پس تا انتها با ما همراه باشید.

کشور آلمان یکی از قدرتمندترین قطب های اقتصادی و صنعت جهان است از این رو مردم این کشور در رفاه و امنیت اقتصادی کامل به سر می برند.از این رو بسیاری از افرادی که به دنبال راه اندازی یک کسب و کار و یا تاسیس شرکت هستند آلمان را انتخاب می کنند.این انتخاب دو مزیت به همراه خواهد داشت:هم کسب و کار در امنیت اقتصادی رشد خواهد کرد و هم می توان از طریق ثبت شرکت در آلمان به اقامت دائم این کشور دست یافت.

خوشبختانه در آلمان،تفاوت زیادی بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی از لحاظ مالیات وجود ندارد و علاوه بر آن هزینه ی نیروی کار در آلمان نسبت به سایر کشورهای اروپایی کمتر است.این نکات به مدیران خارجی کمک می کند که به آسانی رشد کنند و کسب و کار خود را پرورش دهند.شما عزیزان همواره می توانید از مشاورین هراگشت برای امور ثبت شرکت خود در آلمان کمک بگیرید فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

مزایای تاسیس شرکت در آلمان

  • اقتصاد قدرتمند:

اگر در قوی ترین کشور جهان از لحاظ اقتصادی شرکتی تاسیس شود،با پشتکار بالا و استفاده از فرصت های موجود سریعا می تواند به موفقیت های عظیم اقتصادی دست یابد.

  • تبدیل به اقامت دائم آلمان
  • عدم نیاز به شریک آلمانی
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • حمایت از شرکت های آلمانی با وام ها و حمایت های مالی با بهره کم
  • آزادی بیشتر نسبت به باقی کشورها در استخدام کارمند

ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت دائم آلمان

گفتیم که یکی از روش های مهاجرت کاری به آلمان و اقامت دائم،ثبت شرکت در آلمان است.اما آیا به محض تاسیس شرکت در آلمان اقامت به ما تعلق می گیرد؟قطعا پاسخ منفی است و باید برای این پروسه طبق اصول پیش بروید.

بعد از ثبت موفق شرکت در آلمان،به موسس و اعضای خانواده وی اقامت موقت یکساله تعلق می گیرید و اگر پس از چند سال با پرداخت به موقع مالیات و رعایت کردن قوانین آلمان موفق به تمدید اقامت موقت خود شوید،می توانید برای اخذ اقامت دائم آلمان از طریق ثبت شرکت اقدام کنید.

ثبت شرکت در آلمان و اخذ اقامت دائم

ثبت شرکت در آلمان و شرایط آن

شرایط ثبت شرکت در آلمان

قبل از اینکه بخواهیم قدمی در راستای تاسیس شرکت در آلمان برداریم،باید با شرایط ثبت شرکت در آلمان آشنا باشیم.

مهم ترین شرط برای این کار تضمین مدیر شرکت برای سودآوری به کشور آلمان است.برای اثبات برآورده کردن منافع تجاری اقتصادی کشور آلمان،باید یک برنامه مشخص به نام بیزینس پلن به مسئولین مربوطه ارائه دهید.توجه کنید که بیزینس پلن مربوطه باید کاملا به صورت حرفه ای طراحی شود تا از مهم ترین و حساس ترین مرحله ثبت شرکت در آلمان بدون مشکل عبور کنید.

شرط بعدی،اثبات تامین مخارج و هزینه ی ثبت شرکت در آلمان است که یا خودتان تمکن مالی را ارائه می دهید یا با وام های تضمینی می توانید از این مرحله عبور کنید.

 

یکی دیگر از شرایط ثبت شرکت در آلمان، شرایط فردی مدیر شرکت است.فردی که برای تاسیس شرکت خود در آلمان اقدام میکند،باید حداقل دارای 18 سال سن باشد و همچنین سو سابقه کیفری نداشته باشد.

از دیگر شرایط متقاضی،ارائه سوابق مدیریتی خود در یک بیزینس داخل ایران است.برای برآورده کردن منافع اقتصادی آلمان بسیار مهم است که فرد توانایی اداره موفق یک کسب و کار را داشته باشد و باید به نحوی آن را برای مسئولین مربوطه اثبات کند.

انواع شرکت ها جهت ثبت شرکت در آلمان

بعد از بررسی شرایط تاسیس شرکت در آلمان،اولین گام برای ثبت شرکت در این کشور،انتخاب نوع شرکت مورد نظر است.برای انتخاب درستی که در هدف گذاری های طولانی مدت منجر به اخذ اقامت آلمان با ثبت شرکت و مهاجرت موفق شود، ابتدا باید با انواع شرکت های قابل ثبت در آلمان آشنا شویم:

ثبت شرکت UG در آلمان

شرکت های UG مناسب برای کسانی است که به دنبال تاسیس شرکت و کسب و کارهای کوچک و متوسط در آلمان هستند.شرکت های UG می توانند تحت لیسانس آلمان فعالیت کنند و در مناقصات و مزایده های بین المللی شرکت داشته باشند.همچنین امکان اخذ اقامت دائم آلمان برای مدیر شرکت و خانواده وی وجود خواهد داشت.

این شرکت ها جزو شرکت های دارای مسئولیت محدود حساب می شوند و می توان پس از ذخیره کردن قانونی سود سالانه و رسیدن آن به یک مقدار مشخص،آن را به Gmbh تبدیل کرد.

برای اطلاعات کامل و دقیق از هزینه ها با مشاورین ما در تماس باشید.

ثبت شرکت AG در آلمان

AG در حقیقت به شرکت های بزرگتر با چند سهام دار گفته می شود و برای تاسیس آنها حداقل 50000 یورو یاز خواهد بود.این سهامداران اجازه دارند سهام خود را معامله کنند و مانند شرکت های با مسئولیت محدود،موظف هستند مالیات مشخصی را پرداخت کنند.

نحوه و مراحل ثبت شرکت در آلمان

1-نوع شرکت خود را انتخاب کنید:

این انتخاب با توجه به شرایط هر فرد گرفته می شود و باید دقیق عمل کنید.می توانید در این زمینه از هراگشت کمک بگیرید.

2-انتخاب نام مناسب:

نام شرکت نباید تکراری باشد و همچنین بسته به نوع شرکت گاها به خصوص در بیزینس های کوچک نیاز است در اسم شرکت عبارات خاصی وجود داشته باشد.

3-پیش نویس اساسنامه شرکت:

اطلاعات لازم در مورد موسس و سهامداران شرکت،محل شرکت و غیره به طور کامل در اساسنامه وارد می شود.

4-ثبت و محضری کردن اسناد شرکت

5-افتتاح حساب بانکی و واریز سرمایه مورد نیاز برای تاسیس شرکت

6-ثبت نهایی و تجاری شرکت

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در آلمان

بیینس پلن شفاف و مدارک سوابق مدیریتی مدیر به همراه مدارک شناسایی نیاز است.از دیگر اسناد مورد نیاز برای ثبت شرکت در آلمان میتوان موارد زیر را نام برد:

اطلاعات شخصی

نام و اطلاعات سهامداران

نوع شرکت و فعالیت تجاری 

جزئیات محل کار

هزینه ثبت شرکت در آلمان

هزینه هایی که برای تاسیس شرکت در آلمان باید پرداخت شامل حقوق یک سال خود و کارمندانتان،اجاره یکسال دفتر و هزینه های حسابرسی و مالیات است.

همچنین برای تمکن مالی باید حداقل هزینه ای در سپرده های مالی آلمان قرار دهید که مقدار سرمایه لازم برای ثبت شرکت در آلمان  با توجه به نوع شرکت تاسیسی در آلمان متغیر خواهد بود.برای اطلاع از مقدار دقیق آنها با متخصصین هراگشت در تماس باشید.

مدارک لازم برای تاسیس شرکت در آلمان

مدت زمان اخذ اقامت با ثبت شرکت در آلمان

بسته به نوع شرکت،مدت زمانی که باید کسب و کار شما در آلمان جریان داشته باشد و مالیات پرداخته شود تا اقامت موقتتان به اقامت دائم آلمان تبدیل شود،متفاوت است.

به طور کلی می توان گفت حدود 3 الی 5 سال اگر بتوانید به طور منظم مالیات پرداخت کنید و اقامت های یکساله ی خود را تمدید کنید،می توانید برای اقامت دائم و تکمیل یک مهاجرت موفق به آلمان اقدام کنید.

پس به طور کلی در مورد ثبت شرکت در آلمان و چالش های آن اطلاعاتی داده شد.به یاد داشته باشید که پروسه تاسیس شرکت در آلمان یکی از حساس ترین روند اداری را دارد و بهتر است از متخصصان این زمینه کمک بگیرید.همچنین مشاورین هراگشت آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در مورد شرایط و هزینه ثبت شرکت در آلمان هستند پس با ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت در آلمان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی