02191079805

مشاوره مهاجرتی

جاب آفر آلمان | شرایط و هزینه ها در 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

برای مهاجرت کاری به آلمان میتواند از روش هایی زیادی  اقدام کنید اما بدون شک جاب آفر آلمان یکی از سریع ترین و بهترین راه های مهاجرت به آلمان است، با هراگشت همراه باشید تا به سوال اکثر متقاضیان دریافت جاب آفر آلمان که جاب آفر آلمان چیست؟ پاسخ بدهیم و مراحل دریافت ویزای جاب آفر آلمان را با هم بررسی کنیم.

دریافت جاب آفر آلمان یکی از راحت ترین و سریع ترین راه های مهاجرت به آلمان برای افراد متخصص در زمینه های کاری مختلف است.کشور آلمان هر ساله تعداد زیادی نیروی های متخصص را جذب میکند تا کمبود نیروی متخصص را در آلمان جبران کند.

پس از خواندن این مقاله اگر احساس کردید به اطلاعات بیشتری نیاز دارید می توانید با مشاورین ما در تماس باشید.

جاب آفر آلمان چیست؟

در این بخش سعی داریم که به این سوال پاسخ بدهیم که جاب آفر آلمان چیست؟ جاب آفر آلمان یکی از روش های مهاجرت به آلمان است و در این روش متقاضیان می توانند با مدارک تحصیلی و مدارک فنی حرفه ای و در شته ی خود و یا حتی سابقه کار اقدام به دریافت جاب آفر آلمان بکنند.

روند دریافت جاب آفر آلمان به این شکل است که فرد متقاضی با توجه به سابقه ی کاری و مدارک تحصیلی پیشنهاد کاری مناسب خود را در کشور آلمان پیدا و سپس اقدام به دریافت جاب آفر آلمان می کند.

جاب آفر آلمان

جاب آفر آلمان در حقیقت یک پیشنهاد کاری از طرف کارفرمای آلمانی برای شما است که فرصت کار در این کشور را به شما میدهد.

ویزای جاب آفر آلمان به شما این امکان را می دهد که اقامت موقت آلمان و پس از مدتی کار در این کشور اقامت دائم کشور آلمان را بدست بیاورید.

یک نکته قابل توجه در دریافت جاب آفر آلمان وجود دارد که فرد متقاضی اگر به صورت شخصی اقدام به دریافت جاب آفر آلمان بکند ممکن است نتواند شرکت های معتبر آلمانی را قانع کند که به او پیشنهاد کاری بدهند.

بهتر است با شرکت های مهاجرتی همکاری داشته باشید تا مشاوران و وکلای مهاجرتی برای شما با توجه به سابقه کاری و تحصیلیتان بهترین پیشنهاد کاری با حقوق و مزایای بالا را دریافت کنند تا شما راحت تر بتوانید ویزای جاب آفر آلمان را دریافت کنید.

از این رو می توانید از مشاوره رایگان جاب آفر آلمان هراگشت فرصت های شغلی خود و شانس اخد ویزای جاب آفر آلمان را ارزیابی کنید.

شرایط جاب آفر آلمان

یکی از شرایط جاب آفر آلمان این است که باید فرد متقاضی مدارک تحصیلی یا فنی حرفه ای مورد قبول دولت آلمان را داشته باشد، و به زبان آلمانی یا انگلیسی تسلط کامل داشته باشد.

با تسلط بر زبان انگلیسی میتوانید در شرکت های بین المللی که در آلمان قرار دارند استخدام شوید، اما افرادی که به زبان آلمانی تسلط کامل دارند شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر آلمان دارند.

شرایط لازم برای دریافت جاب آفر آلمان 2022 :

  1. داشتن پیشنهاد کاری از کشور آلمان مهم ترین نکته برای دریافت جاب آفر آلمان میباشد.
  2. حداقل مدرک تحصیلی برای دریافت جاب آفر آلمان لیسانس است که باید مورد تایید کشور آلمان باشد.
  3. داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته تحصیلی همراه با بیمه تامین اجتماعی برای دریافت موفق جاب آفر آلمان بسیار مهم و ضروری است.
  4. تسلط کامل بر زبان آلمانی شانس شما را برای دریافت جاب آفر بیشتر میکند.
  5. برای اخذ جاب آفر آلمان شرایط سنی وجود ندارد اما طبق تجربه کاری سن 24 تا 45 سالگی شانس بیشتری برای دریافت جاب آفر آلمان دارد.
 

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر آلمان

تهیه و تکمیل مدارک یکی از مهم ترین پروسه های دریافت جاب آفر از کشور آلمان است، نقص یکی از مدارک ممکن است فرایند دریافت پیشنهادات کاری را برای شما سخت تر کند و به عقب بیندازد.

پس تهیه و تکمیل مدارک را بسیار جدی بگیرید تا در کوتاه ترین زمان بتوانید پیشنهدادت کاری خود را از آلمان را دریافت کنید.

یکی از نکات بسیار مهم برای دریافت جاب آفر آلمان این است که مدارکی که در زمان جلسه سفارت ارائه میدهید درست و کامل باشد، شما باداشتن مدارک کامل میتوانید شانس خود را بیشتر کنید پس با هراگشت همراه باشید تا در ادامه مدارک لازم برای دریافت جاب آفر از آلمان را با هم برسی کنیم.

جاب آفر آلمان چیست؟

 

  • عکس پاسپورتی
برای تکمیل مراحل اداری جهت دریافت جاب آفر آلمان نیاز به عکس پاسپورتی شما میباشد پس سعی کنید که تعداد زیادی عکس پاسپورتی سیاه و سفید و رنگی همراه خود داشته باشید.
  • شناسنامه و کارت ملی
از دیگر مدارک لازم برای دریافت جاب آفر آلمان در بیشتر مراحل دریافت این ویزا نیاز به کارت ملی و شناسنامه ترجمه شده به زبان آلمانی دارید پس تعداد زیادی از ترجمه کارت ملی و شناسنامه همراه خود داشته باشید.
  • گذرنامه یا پاسپورت

برای دریافت جاب آفر آلمان باید گذرنامه ی حاوی امضا و کپی تمامی صفحات آن به خصوص صفحات 2 و 3 را ارائه دهید.

  • قرارداد کاری با شرکت و کارفرمای آلمانی
همان طور که قبلا گفته شد قرارداد کاری با شرکت و کارفرمای آلمانی نکته بسیار مهم در این پروسه حساس میباشد، معمولا در این قرارداد اطلاعات دقیق مثل تایم شروع فعالیت، حقوق و مزایا و… بیان میشود و امضای متقاضی و کارفرما در آن درج میشود.
سفارت آلمان با توجه به این قرار داد کاری ویزای جاب آفر آلمان را صادر میکند.
  • مدارک تحصیلی و دانشگاهی
برای دریافت جاب آفر از کشور آلمان باید تمامی مدارک دانشگاهی و تحصیلی خود را از دانشگاه و مدرسه خود دریافت کرده و به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه کنید و مدرک اصلی دانشگاهی مثل کارشناسی و ارشد یا دکترا خود را معادل سازی کنید.
اگر دانشگاهی که در آن تحصیل کرده اید مورد تایید کشور آلمان باشد این پروسه برای شما راحت تر و سریع تر انجام میشود.
  • مدارک جهت اثبات سابقه کاری
یکی دیگر از مدارک مهمی که برای دریافت جاب آفر آلمان لازم است مدارک اثبات سابقه ی کاری میباشد که معمولا این مدارک هم باید به زبان آلمانی یا انگلیسی ترجمه شود.
  • مدارک زبان آلمانی
 فراموش نکنید که برای برقراری ارتباط با کارفرما یا مشتریان اولویت کارفرماهای آلمانی با کسانی است که به آلمانی تسلط نسبی دارند پس شما به مدرک زبان آلمانی B2 نیاز دارید. در هنگام تکمیل مدارک باید مدرک زبان خود را تحویل دهید.
 

مراحل لازم برای دریافت جاب آفر آلمان

معمولا هر روش مهاجرت مراحل و شرایط خاص خودش را دارد به عنوان مثال مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ آلمان کاملا مراحل متفاوتی را با بحث اصلی این مقاله یعنی مهاجرت به آلمان از طریق جاب آفر طی می کند.

در ادامه مراحل دریافت جاب آفر آلمان را با هم بررسی میکنیم:

ویزای جاب آفر آلمان

عقد قرارداد با شرکت مهاجرتی هراگشت

برای این که بتوانید ساده ترین راه مهاجرتی را در کوتاه ترین زمان طی کنید لازم است با مشاورین هراگشت در خصوص شرایط حال حاضر خودتان صحبت کنید و مشاورین مجرب هرا گشت شما را راهنمایی کنند تا در کوتاه ترین زمان به هدفتان برسید .

از مزایای همکاری با موسسه هراگشت این است که بهترین پیشنهاد های شغلی را برای دریافت جاب آفر آلمان برای شما پیدا میکند، همان طور که گفته شد مهمترین بخش دریافت جاب آفر آلمان پیدا کردن یک کارفرمای آلمانی است که هراگشت برای شما این کار را انجام میدهد.

یادگیری زبان آلمانی

یکی دیگر از فاکتور های مهم موفقیت در دریافت پیشنهادات کاری آلمان یادگیری زبان آلمانی است، یادگیری زبان یک پروسه زمان بر است پس اگر قصد دریافت جاب آفر آلمان را دارید از همین امروز شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید.

تهیه و تکمیل مدارک

از مراحل مهم و حساس دریافت جاب آفر آلمان تهیه و تکمیل مدارک است، بسیاری از متقاضیان در این مرحله بی دقتی میکنند و تایم سفارت و دریافت جاب آفر آلمان آنها نیز به عقب می افتد. هراگشت قبل از ارسال مدارک به صورت دقیق این مدارک را بررسی کرده و از اتلاف وقت جلوگیری میکند تا به هیچ عنوان این خطاهای احتمالی در پروسه به وجود نیایند.
همچنین در روند تکمیل مدارک نیاز به معادل سازی و ترجمه مدارک به زبان آلمانی است که هراگشت در این موضوع به کمک متقاضیان دریافت جاب آفر آلمان می آید و مراحل معادل سازی و ترجمه مدارک را برای شما انجام میدهد.

تحویل مدرک زبان آلمانی

افرادی که در ابتدای شروع مراحل دریافت جاب آفر آلمان اقدام به یادگیری زبان آلمانی کرده اند تقریبا یک سال فرصت برای تهیه و تحویل مدارک زبان خود دارند.

عقد قرار داد با شرکت کارفرمای آلمانی

 عقد قرارداد با کارفرما جزو مهم ترین بخش های دریافت ویزای جاب آفر آلمان می باشد. زیرا در این قرارداد شرایط کاری،دستمزد و باقی موارد شما قید شده و شما بر اساس این قرارداد در کشور آلمان موظف به کار می باشید.
داشتن تجربه در زمینه ی عقد قرارداد های کاری مشابه به افراد کمک می کند تا دچار اشتباه نشوند و همچنین افراد باید از تمامی شرایط و جوانب کشور آلمان نیز با خبر باشند تا به اصطلاح کلاه سرشان نرود. به این ترتیب عقد قرارداد با شرکت کارفرما بسیار حائز اهمیت بوده و در این زمینه افراد به یک راهنما و مشاور نیاز خواهند داشت.

مراجعه به سفارت آلمان در ایران

 بعد از عقد قرارداد با شرکت آلمانی متقاضی باید بهسفارت آلمان مراجعه کند تا بتواند با دریافت ویزا به کشور آلمان سفر کند.در این مرحله مسئولین مربوطه مدارک شما و جاب آفر دریافتی شما از طرف شرکت آلمانی مورد نظر را بررسی کرده و درصورت تکمیل بودن مدارک و تایید نهایی سفارت شما مجاز به سفر به این کشور می شوید.
 

هزینه دریافت جاب آفر آلمان چقدر است؟

سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که هزینه دریافت جاب آفر آلمان چقدر است؟پاسخ این است که از مزایای این روش مهاجرت به آلمان کم هزینه بودن آن است و تنها هزینه ای که متقاضی باید بپردازد هزینه معادل سازی و ترجمه مدارک و همچنین هزینه های مورد نیاز برای آموختن زبان آلمانی است.

علاوه بر موارد گفته شده می توان به هزینه بلیط هواپیما،هزینه های پرداختی در سفارت و همچنین در صورت همکاری با شرکت های مهاجرتی،هزینه ای دیگر نیز برای شما به همراه دارد.

توجه کنید که هزینه ای که برای شرکت مهاجرتی می کنید ارزشش را دارد چرا که دریافت جاب آفر تضمینی آلمان را به همراه دارد به خصوص اگر با تیم مجربی مانند هراگشت در ارتباط باشید راه برای شما هموار خواهد بود.

برای اطلاع از هزینه های دریافت جاب آفر آلمان می توانید با ما در تماس باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز جاب آفر آلمان

هر ساله کشور آلمان لیستی از رشته های مورد نیاز خود برای پذیرش نیروی کار متخصص منتشر میکند، در این بخش اشاره ای به رشته های مورد نیاز آلمان در سال 2022 شده است

در ادامه اشاره ای به لیست مشاغل مورد نیاز برای دریافت جاب آفر آلمان اشاره میکنیم.

مزایای دریافت جاب آفر آلمان

بی شک یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت جاب آفر است.اما دلیل آن مزایای خوبی است که این روش دارد که در ادامه به آنها می پردازیم:

  1. کم هزینه بودن این روش نسبت به اکثر روش های دیگر مهاجرت به آلمان

  2. سریع بودن پروسه اداری و وقت ویژه در سفارت آلمان در صورت داشتن قرارداد کاری
  3. امکان اخذ اقامت دائم آلمان و همچنین تابعیت و پاسپورت این کشور پس از اشتغال به مدت مشخص
  4. کارکردن در تاپ ترین شرکت های دنیا
  5. امکان بردن خانواده به آلمان و همچنین دادن اجازه کار به اعضای خانواده

محدوده سنی جاب آفر آلمان

به طور رسمی قانونی در زمینه شرایط سنی جاب آفر آلمان وجود نداد اما با توجه به اینکه داشتن سابقه کار الزامی است و از طرفی اولویت با استخدام افراد جوان است بر اساس تجربه می توان گفت سن بهینه برای دریافت جاب آفر آلمان 25 الی 45 سال است.

اگر سابقه کار ندارید و قصد مهاجرت به آلمان را دارید پیشنهاد هراگشت به شما دوره های آوسبیلدونگ آلمان و ویزای کارآموزی است.

مدت زمان دریافت ویزای جاب آفر آلمان

بازه زمانی مشخصی برای انجام پروسه های ویزای جاب آفر وجود ندارد و به عوامل مختلفی مانند سفارت،سطح زبان متقاضی و غیره بستگی دارد اما از همه مهم تر به این بستگی دارد که دریافت جاب آفر شما از شرکت های آلمانی چه مقدار طول می کشد.برای تسریع دریافت پیشنهاد کار از آلمان می توانید با ما در ارتباط باشید تا بدون اتلاف زمان به ویزای کاری خود برسید.

برای باقی پروسه خوشبختانه می توان گفت در هر صورت خیلی زمان نمی برد و می تواند حداکثر تا سه ماه طول بکشد.

دریافت جاب آفر آلمان بدون مدرک زبان

برای اینکه بدانید بدون مدرک زبان می توان برای جاب آفر آلمان اقدام کرد یا خیر بهتر است به طور خاص با کارفرمای مربوط به آن شغل مراجعه کنید چون ممکن است برای برخی موقعیت ها مدرک زبان الزامی و برخی دیگر غیر ضروری باشد.

بهتر است برای کار در آلمان و تعامل با کارفرما و مشتریان به زبان آلمانی حدودا تسلط داشته باشید.در هر صورت با داشتن مدرک زبان آلمانی شانس پذیرش شما به شدت بالا می رود.برای اطلاعات بیشتر همواره مشاورین هراگشت برای راهنمایی شما عزیزان در دسترس خواهند بود.

شرایط دریافت جاب آفر آلمان

چگونه پیشنهادهای کاری برای ویزای جاب آفر آلمان پیدا کنم؟

سایت های کاریابی جاب آفر آلمان

اگر احساس می کنید که می توانید به تنهایی در این پروسه قدم بردارید بهتر است سایت های مربوط به جاب آفر کشور آلمان را چک کنید و موقعیت های شغلی مناسب با خودتان را پیدا کرده و سپس با کارفرما مکاتبه کنید.سایت هایی از قبیل:

  • make it in germany

  • hemmersbach.com

  • stepstone.de

  • indeed.com

حتما در هنگام جستجو به میزان حقوق سالانه خود دقت لازم را داشته باشید چراکه اگر حقوق سالانه شما از حد مشخصی کمتر باشد ویزای شما از بلوکارت به ویزای کار عادی آلمان تبدیل خواهد شد.

دریافت جاب آفر تضمینی آلمان با هراگشت

کم دردسرترین روش دریافت جاب آفر تضمینی با هراگشت است.به دلیل پیچیدگی های احتمالی و ظرافت های لازم و از همه مهم تر جلوگیری از اتلاف وقت می توانید از طریق مشاوره رایگان جاب آفر آلمان با ما در تماس باشید.

شرایط همراه دارنده ویزای جاب آفر آلمان

متقاضی می تواند از ابتدا همسر و اعضای خانواده را همراه خود به آلمان ببرد.هر یک از اعضای خانواده حق کار خواهند داشت البته لازم به ذکر است که همسر باید حداقل مدرک A2 آلمانی را داشته باشد که گرفتن آن کار چندان دشواری نیست.

شرایط دریافت اقامت دائم با جاب آفر آلمان

پیش تر گفتیم که خیلی از کسانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند برای رسیدن به هدف خود از طریق دریافت جاب آفر این کشور اقدام می کنند،در ادامه می خواهیم شرایط دریافت اقامت دائم آلمان را از طریق جاب آفر و ویزای کاری بررسی کنیم.

کسانی که مرحله دریافت جاب آفر از کارفرماهای آلمانی را با موفقیت می گذرانند برای اخذ اقامت دائم آلمان باید مدت زمانی را در این کشور به کار مشغول شوند.این مدت زمان بستگی به عوامل مختلفی دارد و برای هرکس متفاوت است.

دارندگان Blue Card می توانند در مدت زمان کوتاه تری به اقامت دائم خود نسبت به متقاضیان دارای ویزای کار عادی برسند.در این میان نیز هر چه سطح مدرک زبان آلمانی بالاتر باشد،این زمان مشخص باز هم کاهش می یابد.

 

1-Blue Card:

دارندگان مدرک B1 بعد از 21 ماه اشتغال در آلمان و متقاضیان دارای A2 پس از 33 ماه می توانند برای دریافت اقامت دائم در آلمان اقدام کنند.

2-ویزای کار عادی:

با داشتن ویزای کار عادی فرد مورد نظر باید حداقل به مدت 5 سال با قرارداد قانونی خود در آلمان مشغول به کار باشد تا بتواند برای اقامت دائم این کشور اقدام کند.

سوالات متداول جاب آفر آلمان

خیر،قانون رسمی ای برای محدودیت سنی جاب آفر آلمان وجود ندارد اما برای کاهش ریسک ریجکت شدن در سفارت آلمان بهتر است متقاضیان زیر 40 سال سن داشته باشند.

بله،یکی از مزایای این روش فراهم بودن شرایط برای بردن خانواده به همراه خود است.همسر متقاضی باید حداقل مدرک زبان آلمانی در سطح A2 را داشته باشد.

خوشبختانه این اجازه از طرف آلمان به همراهان داده شده است.

پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد.باید به طور خاص شرایط متقاضی و شغل مورد نظر آنالیز شود اما به طور کلی ممکن است شانس ویزا شدنتان بدون مدرک زبان کاهش بیابد.

برای اطلاعات بیشتر حتما با مشاورین هراگشت در تماس باشید.

خیر،برای ویزای جاب آفر آلمان حتما باید سابقه کاری ارائه دهید.اما اگر مدرک تحصیلی یا سابقه کاری ندارید دوره های آوسبیلدونگ آلمان که به صورت کارآموزی برگزار می شود برای شما بهترین گزینه است.

بیشتر شهرهای صنعتی گزینه مناسبی برای کار هستند.شهرهایی مانند:

مونیخ،هامبورگ،کلن،دوسلدروف و بسیاری از شهرهای دیگر

جاب آفر آلمان:شرایط و هزینه ها
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی