02191079805

مشاوره مهاجرتی

جاب آفر ترکیه

آنچه در این مقاله میخوانیم

ایرانیان برای کار در ترکیه نیاز به مجوز کار یا جاب آفر ترکیه را دارند، جاب آفر همان پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای خارجی میباشد.

در این مقاله سعی شده است در باره مسئله جاب آفر در ترکیه مسائل و ابهامات شما مخاطبین هراگشت را برطرف کنیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

دریافت جاب آفر ترکیه ضرروت آن

متقاضیان مهاجرت کاری به ترکیه نیازمند دریافت اجازه کار در این کشور و دریافت ویزای کاری میباشند، مدارک لازم برای دریافت اجازه کار به شرح زیر است.

  • گذرنامه
  • فرم درخواست ویزا
  • جاب آفر در ترکیه
 
ایرانی‌ها برای کار در ترکیه، نیازمند دریافت اجازه کار و ویزای کار ترکیه هستند. متقاضی باید برای دریافت ویزای کار ترکیه به نزدیک‌ترین سفارت ترکیه در محل اقامت خود مراجعه کند. همچنین، مدارک لازم مثل گذرنامه و فرم درخواست ویزا و جاب آفر ترکیه یا همان پیشنهاد کار کارفرمای ترکیه‌ای را ارائه دهد. از سوی دیگر، لازم است کارفرما نیز در ترکیه ظرف ده روز کاری، مدارک لازم برای صدور مجوز کار در ترکیه را به وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه (MLSS) ارائه دهد. سپس درخواست اجازه کار توسط وزارت کار و تأمین اجتماعی ترکیه بررسی می‌شود. در صورت پذیرفته شدن درخواست، مجوز کار صادر می‌شود. صدور مجوز کار ترکیه برابر با مجوز اقامت ترکیه است.
یکی از مهم ترین مدارک داشتن جاب آفر ترکیه یا همان پیشنهاد شغلی از کارفرمای ترکیه ای است.

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر ترکیه

کارفرمای ترکیه ای برای دریافت مجوز کار و برای این که بتواند جاب آفر در ترکیه را به نیروی کار خود بدهد لازم مدارک زیر را به وزارت کار و تامین اجتماعی ترکیه ارسال کند.

  • نامه درخواست اجازه کار
  • فرم استخدام پرسنل خارجی
  • ترازنامه و گزارش سود و زیان کارفرما در سال‌های اخیر که توسط اداره مالیات و یا یک حسابدار مورد اعتماد اداره مالیات تأیید شده باشد.
  • دادن وکالت‌نامه محضری به شخصی که مجاز است پرونده آنلاین درخواست اجازه کار را از طرف نهاد یا سازمان خاصی برای استخدام نیروی خارجی ثبت کند.
جاب آفر در ترکیه

شرایط دریافت جاب آفر ترکیه

در کشور ترکیه ویزای به نام ویزای جست و جوی کار وجود ندارد و در این بخش سعی میکنیم روش های مختلف دریافت جاب آفر ترکیه و شرایط دریافت جاب آفر ترکیه را برای شما بیان کنیم.

دریافت جاب آفر ترکیه از طریق آژانس کاریابی

یکی از آسان ترین راه های دریافت جاب آفر ترکیه تماس با آژانس کاریابی بی المللی است، توصیه میکنیم قبل از دریافت خدمات این آژانس های کاریابی و پرداخت هزینه از سابقه کاری آنها مطمعن شوید و بعد برای دریافت جاب آفر در ترکیه اقدام کنید، معمولا هزینه این آژانس ها 250 است.

تعدادی از آژانس های کاریابی ترکیه در لیست زیر برای شما علاقه مندان به جاب آفر ترکیه جمع آوری شده است

  • secretcv.com
  • jobsinistanbul.com
  • careerjet.com.tr
 

دریافت جاب آفر به کمک دوستان خود

یکی دیگر از روش هایی که میتوانید برای دریافت جاب آفر در ترکیه اقدام کنید کمک گرفتن از دوستانی که در ترکیه زندگی میکنند است، شما باید از آنها بخواهید با تخصص کاری که دارید برای شما به دنبال کارفرما بگردند و آن را به شما متصل کند

دفتر خدمات استخدام دولت ترکیه برای دریافت جاب آفر

یکی دیگر از روش دریافت جاب آفر ترکیه کمک گرفتن از دفاتر خدمات استخدام دولت ترکیه است که برای این کار باید با یکی از دفاتر خدمات  دولت ترکیه تماس بگیرید و یا به آدرس iskur.gov.tr رجوع کنید برای این کار نیاز نیست به زبان ترکی مسلط باشید، میتوانید از ابزار آنلاین ترجمه استفاده کنید و در خواست خود را برای دریافت جاب آفر ترکیه بدهید.

در این سایت شما به عنوان یک کارجو در کشور ترکیه ثبت نام میکنید و اطلاعات دقیق از بازار کار ترکیه بدست می آورید.

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر ترکیه

مدارک لازم برای دریافت جاب آفر ترکیه به شرح زیر میباشد.

  • مدارک تحصیلی معتبر کشور ترکیه برای دریافت جاب آفر در ترکیه
  • داشتن سابقه کار در حوزه تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا داشتن مدرک زبان ترکی
طبق تجربه کارشناسان مجرب هراگشت برای کارفرمایان ترکیه مدرک زبان و داشتن سابقه کار دو عامل بسیار مهم در اخذ جاب آفر ترکیه میباشد، این دو عامل میتواند شانس شما را برای دریافت جاب آفر در ترکیه بسیار بالا ببرد.
 

 

شانس دریافت جاب آفر در ترکیه

یکی از نکات بسیار مهمی که در دریافت جاب آفر ترکیه باید مد نظر داشت نرخ بیکاری کشور ترکیه است، چون هرچه نرخ بیکاری کشور ترکیه بیشتر باشد شانس شما برای دریافت جاب آفر در ترکیه کمتر میباشد  و از طرفی هرچه درآمد شغل بالاتر باشد متقاضی برای اشتغال بیشتر خواهد بود در نتیجه رقابت برای دریافت جاب آفر ترکیه بیشتر خواهد بود.

راساس گزارش موسسه آماری ترکیه، نرخ بیکاری ترکیه در آوریل ۲۰۲۱ به ۱۳٫۹ درصد رسیده است. این رقم بالا، نشان می‌دهد که کاریابی در این کشور می‌تواند سختی‌های خاص خود را به‌ همراه داشته باشد. بااین‌ وجود، کمک گرفتن از یک  وکیل مهاجرت  باتجربه، می‌تواند گزینه مناسبی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه باشد.

سوالات متداول

با توجه به نرخ بیکاری این کشور دریافت جاب آفر ترکیه کار ساده ای نیست، شما میتوانید با کمک گرفتن از وکلای مجرب موسسه مهاجرتی هراگشت شانس خود را برای دریافت جاب آفر بیشتر کنید.

خیر. داشتن یک پیشنهاد کار معتبر از کارفرمای ترکیه‌ای، یکی از مدارک اصلی برای دریافت ویزای کار است.

مدت اعتبار ویزای کار ترکیه برابر با مدت قرارداد کاری شما با کارفرما است.

جاب آفر ترکیه
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی