02191079805

مشاوره مهاجرتی

خرید ملک در ترکیه به همراه راهنمای کامل سال 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

در این مقاله به بررسی خرید ملک در ترکیه و دلایل محبوبیت بالای آن برای اقامت دائم ترکیه می پردازیم.مهاجرت با سرمایه گذاری در ترکیه در سالهای اخیر توسط اتباع خارجی به خصوص ایرانیان افزایش چشمگیری داشته است اما دلیل آن چیست؟چرا سالانه سیل عظیمی از ایرانیان برای خرید ملک و آپارتمان در ترکیه اقدام می کنند؟آیا می توان با این روش اقامت این کشور را گرفت؟ با هراگشت همراه باشید تا مفصلا به یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به ترکیه بپردازیم.

قوانین خرید ملک در ترکیه و اقامت

از لحاظ قانونی زمانی می توانید برای اقامت دائم خود در ترکیه درخواست بدهید که مجموع ارزش ملک های خریداری شده یا تک ملک مورد نظر به 250 هزار دلار آمریکا برسد.در این صورت،با بردن تمامی اسناد و مدارک لازم به اداره ثبت زمین و املاک این کشور بروید و درخواست خود را ارائه دهید.

پس از ثبت درخواست تاییدیه شهروندی ترکیه در اداره ثبت املاک،در صورت کامل بودن مدارکتان حداکثر تا هفت روز کاری نامه تاییدیه حق شهروندی ترکیه را دریافت می کنید سپس باید به دفتر مهاجرت ترکیه مراجعه کنید و درخواست مجوز برای اقامت دائم در این کشور بدهید.

کل پروسه اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک حدود 30 الی 40 روز کاری طول خواهد کشید. 

اعتبار پاسپورت این کشور سالانه به دلیل گسترش صنعت توریسم در حال افزایش است و با طی کردن مراحل قانونی و دریافت پاسپورت کشور ترکیه می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

خرید ملک در ترکیه و اقامت

توجه داشته باشید که شما تا سه سال نمی توانید ملک خریداری شده را بفروشید و این یکی از قوانین محدود کننده برای افرادی است که قصد دارند بعد از دریافت اقامت سرمایه خود را برگردانند.

خرید ملک در ترکیه و شرایط آن

اولین شرط عمومی این است که خریدار مجاز به خرید ملک در ترکیه باشد.خوشبختانه ایرانیان طبق قانون جزو افرادی که مجاز هستند محسوب می شوند و می توانند بدون دردسر وارد پروسه خرید و در افق های دورتر مهاجرت به ترکیه شوند.

افرادی که به دنبال سرمایه گذاری یا اخذ اقامت ترکیه از طریق ملک هستند باید توجه کنند که قوانین خاصی در این زمینه وجود دارد.از دیگر قوانین موجود ناظر بر خرید خانه در این کشور  می توان به انتخاب مناطق مجاز اشاره کرد.طبق قوانین کشور ترکیه مناطق نزدیک به مناطق نظامی و برخی دهکده ها و روستاها افراد خارجی نمی توانند اقدام به خرید ملک کنند و در این زمینه دارای محدودیت هستند.

از دیگر شرایط خرید ملک در ترکیه برای ایرانیان این است که به دلیل وجود قوانین خاص برای اتباع خارجی دارای مرز مشترک با ترکیه (مانند ایرانیان)،امکان خرید خانه در استان های مرزی ترکیه وجود ندارد.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در ترکیه

برای به مشکل نخوردن فرآیند خرید خانه و آپارتمان در ترکیه باید تمامی مدارک لازم را به همراه داشته باشید تا هر چه سریع تر کارهای اداری مربوطه انجام شود.مدارکی که برای امور قانونی خرید ملک در ترکیه نیاز دارید عبارت اند از:

مدارک خرید ملک در ترکیه

قوانین سربازی برای خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی

بسیاری از مردم هنگام مراجعه حضوری و اخذ مشاوره از هراگشت دغدغه سربازی دارند و نگران این هستند که باید در ترکیه به خدمت سربازی بروند یا خیر؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به شرایط فرد دارد.اگر خودتان یا فرزندتان زیر 18 سال سن دارید و در ترکیه اقامت می گیرید،مانند سایر شهروندان ملزم به گذراندن دوره سربازی در ترکیه هستید.

برای شهروندان بالای 22 سال،می توانید با اسناد و مدارک اثبات کنید که در ایران دوره سربازی را گذرانده اید و نیازی به نگرانی نخواهد بود.در کل باید بگوییم قوانین و استثناء های زیادی برای اتباع خارجی وجود دارد و پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات تکمیلی با مشاورین مهاجرتی در تماس باشید.

خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

یکی از دلایل محبوبیت بالای خرید ملک در ترکیه اقتصاد رو به رشد این کشور و همچنین امنیت بالای اقتصادی این کشور است.از طرفی دیگر قیمت خانه در ترکیه بسیار مناسب تر از گزینه های موجود دیگر است و به همین جهت بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند در این کشور سرمایه گذاری انجام دهند.در ادامه به مزایای خرید ملک در ترکیه می پردازیم:

  • هزینه های کمتر و مناسب تر نسبت به کشورهای اروپایی
  • تنوع املاک از جمله آپارتمانی،لوکس،ساحلی و غیره
  • امکان مهاجرت و اخذ اقامت دائم در ترکیه با خرید ملک
  • ثبات اقتصادی
  • امکان خرید اقساطی ملک در ترکیه
  • سریع بودن پروسه خرید ملک در ترکیه
  • مراکز تفریحی گسترده
  • پرواز سریع با مدت زمان کم برای سفر به ترکیه

و بسیاری موارد دیگر که می توانند دلایل خرید خانه در کشور ترکیه باشند.حال که دانستیم چرا باید در ترکیه ملک بخریم،وقت آن است که با مراحل آن آشنا شویم.

مراحل خرید ملک در ترکیه

قبل از اینکه مراحل خرید ملک در ترکیه را بررسی کنیم باید از واجد بودن خودتان برای خرید مطمئن شوید.اگر به هر دلیل شک دارید که می توانید وارد مراحل خرید شوید می توانید از خدمات رایگان ما بهره مند شوید.

قدم اول :

قدم اول انتخاب ملک مورد نظر بر اساس سلیقه خریدار و همچنین قانون است.پس از انتخاب متقاضی،قدم بعدی ثبت درخواست در سازمان اسناد و املاک کشور ترکیه است.توجه کنید که این مرحله بسیار مهم است . پیش از هرگونه عقد قرارداد این مرحله را انجام دهید تا مورد سو استفاده کلاهبرداران قرار داده نشوید.

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که گاها ایرانیان برای خرید خانه در ترکیه ابراز نگرانی می کنند و نگران هستند که قیمت های غیر واقعی از طرف مالک دریافت کنند.اما واقعیت این است که برای تعیین قیمت کارشناسانی وجود دارند که طبق قانون قیمت خانه در ترکیه را تعیین می کنند و نیازی به نگرانی در این مورد نخواهد بود.

قدم دوم:

بعد از اینکه مبلغ به طور رسمی مشخص شد،نوبت به پرداخت می رسد.خریدار باید در این مرحله مبلغی را به عنوان پیش پرداخت به مالک پرداخت کند و سپس وقت مصاحبه ای را از اداره مهاجرت ترکیه درخواست می کند و در زمان تعیین شده به همراه تمامی مدارک لازم در جلسه حاضر خواهد شد و به پرسش های لازم پاسخ خواهد داد.

قدم سوم:

در این مرحله خریدار یا وکیل قانونی او نسبت به اقدامات مقدماتی برای انتقال سند اقدام میکند.در این مرحله برای انعقاد قرارداد خرید ملک در ترکیه نیاز به تسلط به زبان ترکیه ای خواهیم داشت و در صورت عدم تسلط می توانید از مترجم های رسمی کمک بگیرید.

قدم چهارم:

پس از اینکه دو طرف به توافق رسیدند و قرارداد عقد شد نوبت واریزی کامل پول است و همچنین برای کارهای اداری لازم است که ترجمه رسمی ای از گذرنامه و بقیه مدارک لازم گفته شده را به همراه داشته باشید.در پایان این مرحله خریدار داری سند رسمی خانه خود در ترکیه است.

قدم پنجم :

در این مرحله برای دریافت شماره مالیاتی اختصاصی اقدام خواهید کرد.پس از خرید خانه در ترکیه و انتقال رسمی سند به نام شما،مالیات مشخصی بسته به ارزش ملک از دو طرف قرارداد اخذ می شود.

توجه کنید که در صورتی که انجام این مراحل برای شما دشوار است می توانید تمامی مراحل را به تیم هراگشت بسپارید تا تجربه ای موفق در خرید ملک در ترکیه داشته باشید و در نهایت با مشاوره ی ما موفق به اخذ اقامت دائم ترکیه شوید.

خرید ملک در ترکیه به صورت اقساطی

خوشبختانه امکان خرید قسطی ملک در ترکیه نیز وجود دارد و علاقه مندان می توانند با دریافت وام از بانک های ترکیه خرید راحت تری داشته باشند.این وام ها گاهی می توانند تا 80 درصد مبلغ اصلی ملک ارزش داشته باشند و تا زمان پرداخت قسط سند ملک در رهن بانک باقی می ماند.مزایای این وام ها این است که بهره کمی دارند و گاها دیده شده است که سودی از مشتری گرفته نخواهد شد.

خرید خانه در ترکیه

این وام ها به کسانی تعلق می گیرد که قادر به پرداخت قسط هایش باشند برای همین شما باید یا تمکن مالی ارائه دهید یا درآمدی داشته باشید.

خرید ملک در ترکیه با 700 میلیون تومان

شاید برایتان جالب باشد که چطور می توان با مبلغی زیر یک میلیارد تومان در ترکیه مسکن تهیه کرد.واقعیت این است که با مبلغی در حدود 700 میلیون تومان می توانید آپارتمانی مناسب حدود 50 الی 70 متری در مناطق خوب استانبول خریداری کنید.نه تنها با هزینه ی کم صاحب یک ملک در ترکیه می شوید بلکه راه خود را برای مهاجرت و اقامت دائم ترکیه هموار خواهید کرد. 

برای اطلاع از هزینه خرید ملک در ترکیه و بررسی شرایط شهرهای آن برای زندگی می توانید از مقالات مرتبط استفاده نمایید.

به طور کلی می توان گفت در استانبول آپارتمان متری 5500 لیر و در ازمیر متری 4000 لیر خواهد بود.این دو شهر محبوب ترین شهرها برای خرید ملک میان ایرانیان هستند.

سایت خرید ملک در ترکیه

معروف ترین و پر بازدید ترین سایت های خرید ملک در ترکیه عبارت اند از :

سایت Hepsiemlak

سایت Sahibinden

سایت Zingat

خرید ملک در ترکیه و امور مهاجرتی آن با هراگشت

می توان گفت ترکیه از معدود کشورهایی است که محبوب ترین روش مهاجرتی آن میان ایرانیان سرمایه گذاری و خرید ملک است.به دلیل به صرفه بودن و پایین بودن قیمت خانه نسبت به ایران و شرایط رفاهی فوق العاده درخواست های زیادی در دفاتر وکالتی از جمله هراگشت ثبت می شود.

با ثبت درخواست توسط شما،هراگشت تمامی امور اداری از طرف شما را برعهده می گیرد و بهترین ملک با مناسب ترین قیمت را نیز به شما معرفی می کند.نه تنها در فرایند خرید بلکه امور مهاجرتی و اقامت دائم را نیز برعهده خوایهم گرفت و تا شهروندی شما در کنارتان خواهیم بود.

اقامت دائم با خرید ملک در ترکیه
سوالات متداول خرید ملک در ترکیه

بله می توانید با خریداری خانه و سرمایه گذاری در این کشور اقامت دائم ترکیه را بدست بیاورید.

اگر هدف شما از خرید خانه در ترکیه اخذ اقامت دائم است پاسخ شما خیر است زیرا حتما باید خریدار ترک باشد.اما اگر قصد دیگری غیر از امور مهاجرتی دارید مانعی ندارد.

بله،یکی از مزایای خرید ملک در ترکیه ارزان بودن آن نسبت به ایران است به طوری که می توانید در استانبول یک خانه 50 متری را متری 5500 لیر خریداری بفرمایید که با لیر 2700 تومانی حدود 750 میلیون تومان خواهد بود.

اگر منظور اقامت دائم است خیر امکان پذیر نیست اما می توانید با اجاره خانه ویزای توریستی موقت بگیرید.

مهاجرت با خرید ملک در ترکیه
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

3 پاسخ

    1. سلام با خرید ملک در ترکیه بر حسب شرایط ملک شما می توانید اقامت کوتاه مدت یا اقامت دائم و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی