02191079805

مشاوره مهاجرتی

خرید ملک در فرانسه و شرایط اخذ اقامت دائم در 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

خرید ملک در فرانسه یکی از راه هایی است که افراد مختلف برای مهاجرت دائمی به این کشور از آن بهره می برند.در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط اخذ اقامت دائم فرانسه از طریق خرید ملک و شرایط آن در سال 2022 بپردازیم.

فرانسه یکی از کشورهای اروپایی است که به دلیل زیبایی و فرهنگ خاص خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند اما به دلیل شرایط مناسب این کشور و عضویت دائمی آن در سازمان ملل و اقتصاد خوب،توجه مهاجران زیادی را به خود جلب می کند.برای مهاجرت به فرانسه راه های زیادی وجود دارد اما یکی از روش های آن،سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در فرانسه است.

خرید ملک در فرانسه و شرایط آن

باید توجه کنیم که سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در فرانسه به تنهایی نمی تواند اقامت شما را تضمین کند باید به موضوع مهم شرایط خرید ملک در فرانسه بپردازیم.

از شرط های مهم خرید ملک در فرانسه به صورتی که منجر به اقامت موقت و در نهایت اقامت دائمی در فرانسه شود،حداقل متراژ خانه خریداری شده است.به این صورت که لازم است خریدار حداقل 14 متر برای خود و حداقل 9 متر به ازای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود اقدام به خریداری ملک در فرانسه کند.البته پیشنهاد ما این است که برای اطلاعات دقیق و بروز با مشاورین ما تماس بگیرید تا به نحو احسن شما را راهنمایی کنند.

شرط مهم بعدی خرید ملک در فرانسه،اثبات تمکن مالی است به این صورت که خریدار باید اثبات کند که درآمدی حدود 1500 یورو به صورت ماهیانه و مستمر از ایران دریافت خواهد کرد و این اثبات به صورت ارائه اسناد و فیش های حقوق بازنشستگی،سود سپرده های بانکی،اجاره ملک و موارد مشابه خواهد بود.

از دیگر شروط خرید ملک در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گواهی عدم سو پیشینه
  • اصل و کپی مدارک شناسایی
  • پاسپورت معتبر
  • عدم وجود سابقه ریجکتی در کشورهای حوزه شینگن
شرایط خرید خانه در فرانسه

مراحل خرید ملک در فرانسه

در این قسمت به بررسی گام به گام خرید خانه در فرانسه می پردازیم که کل پروسه حدود 4 الی 5 ماه طول خواهد کشید.

  • سفر به فرانمسه با ویزای توریستی
  • مشاوره با مشاورین قانونی املاک در فرانسه برای جلوگیری از سو استفاده کلاهبرداران و رقم های غیر واقعی
  • ارائه رقم پیشنهادی و مذاکره
  • پرداخت 10 درصد از ارزش ملک به اداره ی نوتر
  • عقد قرارداد
  • درخواست به سفارت فرانسه جهت درخواست ویزا

قیمت خرید ملک در فرانسه

طبیعتا قیمت ملک در فرانسه تابع موقعیت مکانی و شرایط خاص آن خواهد بود اما اگر بخواهیم به طور کلی و میانگین ععدی را نام ببریم می تواینم به جدول زیر اشاره کنیم:

قیمتمکان آپارتمان
حدود 10375 یوروهر متر مربع در داخل شهر
حدود 7350 یوروهر متر مربع داخل حومه شهر

البته هزینه های بیشتری نیز برای کارهای فرعی،اداری،مالیات،بیمه،بلیط سفر و غیره خواهید داشت.

پیشنهاد ما این است که به دلیل حساسیت های موجود در خرید ملک در فرانسه و دشواری های این مسیر،از کمک ها و مشاوره های مهاجرتی هراگشت بهره ببرید تا از اتلاف وقت،هزینه و در دام افتادن کلاهبرداران جلوگیری نمایید.

هزینه خرید خانه در فرانسه

خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت دائم

برای دریافت اقامت دائم ابتدا باید برای تکمیل و نهایی کردن خرید ملک در فرانسه اقدام کنید و سپس یک اقامت موقت یکساله به صورت ویزا دریافت خواهید کرد.

پس از گذشت 1 سال می توانید برای تبدیل ویزای اقامتی به کارت اقامت موقت اقدام کرده و پس از 5 سال تمدید موفق اقامت های یک ساله،برای اخذ اقامت دائم فرانسه اقدام نمایید.در این مرحله و پس از دریافت موفقیت آمیز اقمات دائم،شخص می تواند برای فروش خانه اقدام کند و دیگر نیازی به داشتن خانه در فرانسه نخواهد داشت.

اقامت دائم با خرید ملک در فرانسه

توجه داشته باشید که در زمان اقامت در آلمان،می توانید نسبت به تاسیس شرکت و راه اندازی کسب و کار در فرانسه اقدام نمایید تا بتوانید اجازه کار خود را از دولت فرانسه دریافت نمایید.

در این مقاله سعی کردیم به بررسی مراحل خرید ملک در فرانسه و شرایط استفاده از آن برای اقامت دائم فرانسه در سال 2022 بپردازیم.توجه داشته باشید که همواره بهترین منبع کمک ها و اطلاعات،مشاورین تلفنی و یا حضوری هستند پس برای ارزیابی دقیق شرایط خودتان و راهنمایی های کامل با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد خرید ملک در فرانسه و دریافت اقامت دائم

به ازای خریدار 14 متر و به ازای فرزندان زیر 18 سال و همسر 9 متر است.یعنی یک خانواده 4 نفری حداقل باید 41 متر آپارتمان خریداری کنند.

بله یکی از مزایای خرید ملک در فرانسه امکان بردن کل اعضای خانواده به فرانسه است.

متاسفانه اجازه کار در فرانسه برای خریداران ملک با محدودیت مواجه است و سال اول اقامت در فرانسه اجازه کار نخواهید داشت.البته راه های جایگزین وجود دارد که می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

بله،با رعایت قوانین و گذشت 5 سال می توانید برای اقامت دائم اقدام کنید.

خرید ملک در فرانسه
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی