02191079805

مشاوره مهاجرتی

خرید ملک در پرتغال و شرایط اقامت دائم آن 2022

آنچه در این مقاله میخوانیم

در این مقاله می خواهیم به یکی از راه های مهاجرت به اروپا یعنی خرید ملک در پرتغال بپردازیم.این کشور متاسفانه بین علاقه مندان به مهاجرت کمتر مورد توجه می گیرد در صورتی که یکی از بهترین کشورهای اروپا برای امور مهاجرتی است.با هراگشت همراه باشید تا به بررسی شرایط مهاجرت و اقامت دائم پرتغال از طریق خرید ملک بپردازیم.

چرا خرید خانه در پرتغال یکی از گزینه های مهاجرت به اروپاست؟

روش های اخذ اقامت دائم پرتغال با خرید ملک

سه گزینه پیش روی خریداران قرار دارد:

  • خرید ملک به ارزش 500 هزار یورو (بدون هیچ شرط اضافی)
  • خرید ملک در پرتغال به ارزش 350 هزار یورو (املاک به عمر سی سال به بالا یا املاک حومه شهرها)
  • اگر هر یک از گزینه های بالا در شهرهای کم جمعیت و کوچک انجام شود،20 درصد از هزینه خانه در پرتغال کسر خواهد شد.

توجه داشته باشید که خریدار ملک در پرتغال پس از دریافت اقامت و شهروندی خود می تواند اقدام به فروشخانه خود بکند و هیچ منعی برای این کار وجود ندارد و یکی از دلایل مناسب بودن این روش مهاجرتی به اروپا همین قابل بازگشت بودن سرمایه ی فرد است.

خرید خانه در پرتغال

شرایط خرید ملک در پرتغال

خوشبختانه برای سهولت و افزایش سرمایه گذاری در پرتغال سخت گیری ها از طرف دولت کاهش یافته است و برای خرید فقط نیاز به مبلغ های گفته شده و تمکن مالی خواهید داشت.علاوه بر آن،بر خلاف خیلی از کشور های دیگر تنها لازم است 7 روز در سال را در پرتغال حضور داشته باشید از این جهت خرید ملک در پرتغال بسیار مناسب افرادی است که دارای کسب و کار در ایران هستند و نمی توانند آن را رها کنند.

بر خلاف تصور برخی هموطنانمان برای خرید خانه در پرتغال و اقامت این کشور نیاز به هیچ گونه مدرکی اعم از تحصیلی و زبان نخواهید داشت.

مراحل قانونی خرید ملک در پرتغال در سال 2022

پروسه خرید خانه در پرتغال اینگونه آغاز می شود که خریدار پس از انتخاب ملک مورد نظر رقمی منطقی و واقع بینانه را به مشاورین املاک پیشنهاد می دهد تا نماینده مشاور املاک پای میز مذاکره با فروشنده بنشیند.در این مرحله برای معامله ای عادلانه لازم است که با جزئیات ملک مورد نظر آشنایی داشته باشید و همچنین مبلغی به اندازه 5 الی 6 هزار یورو به فروشنده پرداخت خواهید کرد که نشان دهنده ی جدیت شما در امر خرید خواهد بود و علاوه بر آن باعث می شود فروشنده ملک مورد نظر را از لیست مشاورین املاک مختلف حذف بکند.

بعد از انجام مراحل بالا لازم است قراردادی نوشته شود که موارد زیر به طور شفاف در آن پوشش داده شود:

 

  • قیمت توافقی 
  • تاریخ معامله و عقد قرارداد
  • جزئیات خرید ملک در پرتغال (ضمیمه وسایل و اسباب ملک)
  • شرایط و نحوه پرداخت
  • هرگونه شرایط دیگر
مراحل خرید خانه در پرتغال

پس از عقد قراداد و روشن شدن جزئیات،خریدار موظف به پرداخت 30 درصد کل مبلغ توافقی ملک به فروشنده است و سپس قرارداد برای بررسی های دقیق به دفتر اسناد رسمی پرتغال برده خواهد شد.پس از امضای سند ملک توسط دفتر اسناد رسمی و صدور مدرک انتقال نهایی،کل هزینه پرداخت شده و خریدار به عنوان مالک جدید و قانونی خانه مورد نظر در پرتغال خواهد بود.

اخذ اقامت دائم از طریق خرید ملک در پرتغال

خوشبختانه پس از گذشت چند سال بعد از خرید خانه در پرتغال و پرداخت مالیات های آن،این امکان وجود دارد که خریداران برای اقامت پرتغال از طریق خرید ملک درخواست داده و به دنبال نهایی کردن امور مهاجرتی خود و حانواده شان باشند.

خرید ملک در پرتغال و پروسه های اقامتی بعد از آن با اینکه از مناسب ترین روش های مهاجرتی به اروپاست اما برای وکیلان چالش برانگیز است و ممکن است خود فرد نتواند به تنهایی موفق عمل کند.از این رو برای جلوگیری از اتلاف وقت و سو استفاده های احتمالی کلاهبرداران می توانید از مشاورین مجرب هراگشت برای امور خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت دائم آن در سال 2022 کمک بگیرید پس با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول مهاجرت به پرتغال از طریق خرید خانه

بله،با خرید ملک به ارزش 350 هزار یورو و یا 500 هزار یورو،حضور به مدت 7 روز در سال در کشور پرتغال،پرداخت منظم مالیات و تمدید اقامت موقت دوساله این کشور می توان پس از 5 سال برای اقامت دائم پرتغال اقدام کرد.

مهم ترین مزیت آن عدم نیاز به حضور شش ماهه در این کشور است که این کشور را تبدیل به مناسب ترین گزینه برای کسانی که نیاز به حضور در ایران و مدیریت بیزینس خود دارند می کند.از دیگر مزایای آن اخذ اقامت دائم پرتغال پس از گذشت 5 سال از خرید خانه و همچنین امکان فروش ملک و بازگردانی سرمایه پس از اتمام پروسه های مهاجرتی است.

خیر،برای خرید ملک در پرتغال نیاز به هیچ گونه مدرکی نمی باشد.

مبلغ مورد نیاز ار 250 هزار الی 500 هزار یورو یا بیشتر متغیر است.پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات دقیق تر و ارزیابی شرایط شخصی تان با مهراگشت تماس بگیرید.

خرید ملک در پرتغال و اخذ اقامت دائم 2022
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان
فارسی
انگلیسی
روسی