02191079805

مشاوره مهاجرتی

مزایای تحصیل در ایتالیا

آنچه در این مقاله میخوانیم

کشور ایتالیا به دلیل وجود شهرهای زیبا و تاریخی، هزینه‌های مناسب زندگی در این کشور، آموزش پیشرفته و بروز و دریافت مدرک تحصیلی بین‌المللی معتبر همیشه موردتوجه محصلان سراسر دنیا بوده است. تحصیل در این کشور مزایای زیادی دارد که در این مقاله با آنها آشنا می‌شوید.

تحصیل در کشور موسیقی، تاریخ و هنر:

زندگی در این کشور این امکان را به دانشجویان می‌دهد که علاوه بر تحصیل، از زیباترین مکان‌های تاریخی و دیدنی جهان مانند برج پیزا و شهر ونیز بازدید کنند و آثار هنرمندانی مانند داوینچی و میکل‌آنژ را از نزدیک ببینند.

امکان تحصیل در برترین دانشگاه‌های اروپا:

دانشگاه‌های کشور ایتالیا در رقابت با بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد و در سال اخیر ۳۶ دانشگاه از این کشور در رتبه‌بندی QS قرار دارند. همچنین پنج سال است که دانشگاه میلان اولین رتبه بین دانشگاه‌های ایتالیا را دارد و بعد از آن دانشگاه بولونیا که قدیمی‌ترین دانشگاه جهان است در رتبه‌ی دوم قرار دارد.

اخذ اقامت بعد از تحصیل در ایتالیا:

دانشجویان در این کشور می‌توانند بعد از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام به اخذ اقامت موقت کنند که زمان اعتبار آن یک سال است. سپس از طریق این اقامت مشغول به کار شوند و اگر این روند تا پنج سال ادامه یابد به آنها اقامت دائم داده می‌شود. اگر تصمیم دارید بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی در این کشور مشغول به کار شوید، به‌دست‌آوردن تخصص در شغل‌هایی مانند مهمانداری، توسعه‌دهنده‌ی وب‌سایت، مهندسی، داروسازی، خودروسازی و فراورده‌های غذایی گزینه‌ی مناسبی برای شماست.

امکان انجام کار دانشجویی در ایتالیا:

کشور ایتالیا این امکان را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده تا بتوانند بعد از پذیرش در دانشگاه هفته‌ای بیست ساعت در کارهایی مانند دستیاری تدریس، کار با نرم‌افزار، آموزش زبان انگلیسی، کار در بخش‌های مختلف دانشگاه، راهنمای گردشگری که شغلی پرکار در این کشور است و شغل‌های خدماتی در رستوران‌ها فعالیت کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا:

اگر به زبان ایتالیایی مسلط نیستید باید بدانید که کشور ایتالیا برای بالابردن آمار دانشجویان بین‌المللی و افزایش درآمد ناشی از تحصیل و اقامت آنها شرایط تحصیل شما به زبان انگلیسی را فراهم کرده است. می‌توان گفت تقریباً تمام دانشگاه‌های ایتالیا رشته‌هایی را به این زبان آموزش می‌دهند. از پرطرف‌دارترین رشته‌ها برای دانشجویان بین‌المللی می‌توان به مد و فشن، معماری و هنر، تمامی شاخه‌های مهندسی و پزشکی و مدیریت اشاره کرد.

دریافت بورسیه‌های دولتی در ایتالیا:

از بزرگ‌ترین مزیت‌های تحصیل در ایتالیا این است که بورسیه‌ی تحصیلی در همه‌ی مقاطع تحصیلی به تمام دانشجویان تعلق می‌گیرد. طریقه‌ی ارزیابی این بورسیه‌ها بر اساس نیاز مالی دانشجویان است. اگر دانشجو ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه‌ی تحصیل را ندارد، بدون درنظرگرفتن سابقه‌ی تحصیلی این کمک‌هزینه را دریافت می‌کند. از بورسیه‌های معروف این کشور می‌توان به DSU یا بورسیه‌ی استانی و بورسیه‌ی استعدادیابی ایتالیا اشاره کرد.

امکان سفر به کشورهای شینگن:

بعد از پذیرش تحصیلی و اخذ ویزای ایتالیا می‌توانید به‌تمامی کشورهای اتحادیه‌ی اروپا مانند فرانسه، سوئیس، آلمان و اسپانیا بدون محدودیت سفر کنید.

هزینه‌های مناسب زندگی و تحصیل در ایتالیا:

زندگی و تحصیل در کشور ایتالیا نسبت به دیگر کشورهای اروپایی هزینه‌ی کمتری دارد. به همین دلیل این کشور از دید دانشجویان بین‌المللی گزینه‌ی مناسبی برای مهاجرت است. هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های مختلف ایتالیا متفاوت است و بین ۰ تا ۵ هزار یورو متغیر است و این به گاهی این هزینه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی افزوده می‌شود. برای مثال هزینه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های معروفی مانند میلان، بولونیا، سنت آنا و تورین بین ۳ تا ۴ هزار یورو می‌باشد.

نتیجه‌گیری:

عوامل بسیاری باعث شده تعداد زیادی از دانشجویان در فکر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا باشند. از مزیت‌های تحصیل در این کشور می‌توان به زندگی در کشوری زیبا و تاریخی و وجود بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های دنیا با رتبه‌های بالا در QS اشاره کرد. همچنین کشور ایتالیا این امکان را برای دانشجویان فراهم کرده تا بتوانند بعد از فارغ‌التحصیلی از طریق اقامت موقت مشغول به کار شده و بعد از پنج سال اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
دانشجویان این کشور می‌توانند به کشورهای عضو شینگن در اروپا سفر کنند، به زبان انگلیسی در رشته موردعلاقه‌شان تحصیل کنند و بااین‌وجود که هزینه‌ی تحصیل و زندگی در این کشور مناسب است ، با دریافت بورسیه از هزینه‌های خود بکاهند.

اگر می‌خواهید در کشوری زیبا و پر از جاذبه‌های گردشگری به زبان انگلیسی تحصیل کنید، با استفاده از ویزای معتبر آن کشور حین تحصیل اروپا را بگردید، با کمترین هزینه‌ها زندگی کنید و از کمک‌هزینه‌های دولتی بهره‌مند شوید و پس از فارغ‌التحصیلی در همان کشور شغلی پیدا کنید و اقامت بگیرید کشور ایتالیا را انتخاب کنید. چرا که زندگی در این کشور تمام خواسته‌های شما را برآورده می‌کند.

 

مزایای تحصیل در ایتالیا
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی