02191079805

مشاوره مهاجرتی

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

آنچه در این مقاله میخوانیم

بسیاری از مناطق کانادا با کمبود پرستار مواجه هستند و این امر مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار را آسان تر می کند.بخشی از دلیل آن به جمعیت شناسی جمعیت کانادا برمی گردد. پرستاران مسن‌تر با رسیدن به پنجاه و شصت سالگی بازنشسته می‌شوند و پرستاران جوان‌تر به اندازه کافی برای جایگزینی آنها آموزش ندیده‌اند.در عین حال، بخش فزاینده ای از جمعیت وارد گروه سنی می شوند که به مراقبت های پزشکی و پرستاری بسیار بیشتری نیاز دارند.

 

 

پرستاران در کشورهای دیگر برای استخدام به کانادا می آیند

یکی از راه حل هایی که کانادا به کار گرفته است، استخدام پرستاران آموزش دیده از کشورهای دیگر است که می توانند استانداردهای پرستاری کانادا را رعایت کنند. کانادا به طور فعال پرستاران ثبت نام شده را از کشورهایی مانند فیلیپین برای رفع این کمبود جذب می کند.

انتظار می رود با افزایش سن جمعیت، تقاضا برای پرستاران در سال های آینده افزایش یابد. پرستاران در کانادا ممکن است در محیط‌های مختلفی از جمله کلینیک‌های پزشکی، بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان و در مطب خصوصی کار کنند.

برای سالیان متمادی، کانادا همیشه تعداد ناکافی پرستار داشته است، که باعث شد دولت کانادا چندین گزینه مهاجرتی را برای پرستاران فراهم کند. بنابراین می توانید به راحتی به کانادا مهاجرت کرده و به عنوان پرستار مشغول به کار شوید.

علاوه بر این، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) روند مهاجرت به کانادا و کار دائمی به عنوان یک پرستار ثبت شده را ساده کرده است.

علاوه بر این، آنها کار دائمی را برای اتباع خارجی که در حال حاضر در کانادا هستند از طریق برنامه های نامزدی استانی و اکسپرس انتری آسان کردند.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار می توانید از یکی از این گزینه های مهاجرتی استفاده کنید.

کانادا برای پرستاران به عنوان مقصدی مطلوب در نظر گرفته می شود

کانادا به عنوان کشوری مطلوب برای زندگی در نظر گرفته می شود زیرا استانداردهای بالای زندگی، مراقبت های بهداشتی همگانی و آموزش رایگان تا پایان سال های دبیرستان را ارائه می دهد. جامعه بسیار با ثبات است .

شرایط مهاجرت زیر به شما امتیاز CRS (سیستم رتبه بندی جامع کانادا ) کافی می دهد:

  • سن
  • مدارک تحصیلی
  • تسلط به زبان انگلیسی/فرانسوی
  • مهارت و صلاحیت
  • سالها سابقه کار

بنابراین با داشتن این شرایط راحت تر می توانید به عنوان پرستار در کشور کانادا مشغول به کار شوید.

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار پیچیده است

 اگرچه کانادا به طور فعال به دنبال مهاجران از کشورهای خارجی برای غلبه بر کمبودهای خاص در نیروی کار است، هنوز هم می تواند یک پروسه طولانی و دشوار برای یک پرستار خارجی باشد تا درخواست مهاجرت به کانادا را ارائه دهد. هر پرستاری که علاقه مند به مهاجرت به کانادا از یک کشور دیگر باشد، با کمک یک وکیل مهاجرتی معتبر که با تمام جوانب قوانین مهاجرتی کانادا آشنا باشد، نتایج بهتری را تجربه خواهد کرد.

هر استان استانداردهایی را برای صدور گواهینامه پرستار تعیین می کند

اصلی ترین مانعی که یک پرستار خارجی در هنگام مهاجرت به کانادا با آن روبرو می شود این است که مدارک و گواهینامه پرستاری او در کانادا به رسمیت شناخته شود. هر استان در کانادا سیستم مراقبت های بهداشتی خود را مدیریت می کند و صلاحیت های پرستاران ممکن است از استانی به استان دیگر تا حدودی متفاوت باشد.

هر استان استانداردهای خود را تعیین می کند و مهم است که بررسی شود که انتظارات برای برآورده کردن استاندارد مورد نیاز چیست. هر فردی که مایل به مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار است باید استانداردهای مورد نیاز در استانی که در آن مشغول به کار است را رعایت کند.

یک وکیل مهاجرت می تواند مفید باشد

مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار و گرفتن اقامت دائم در صورتی که توسط یک وکیل مهاجرت باشد، احتمال موفقیت بیشتری خواهد داشت. یک شرکت حقوقی مهاجرت با تجربه می تواند بهترین راه را برای یک پرستار از یک کشور خارجی پیدا کند تا تحت یکی از دسته بندی هایی که هر استان ایجاد کرده است برای پر کردن سریعتر موقعیت های پرستاری مورد نیاز درخواست دهد.

پرستارانی که در کشورهای دیگر آموزش دیده اند باید در استانی که مایل به کار هستند گواهینامه دریافت کنند. گاهی اوقات برنامه های پل زدن برای پرستارانی که به کانادا مهاجرت می کنند ارائه می شود تا پرستاران بتوانند بدون گذراندن مجدد کل دوره های خود، مدارک مورد نیاز را برآورده کنند.

آیا می خواهید گزینه های مهاجرت به کانادا برای پرستاران در سال 2022-2023 را بدانید؟

این قطعا امکان پذیر است، به خصوص با افزایش تقاضا برای پرستاران در کانادا. مسیرهای مهاجرتی زیادی برای پرستاران وجود دارد و هر استان و منطقه نیز پرستاری را در فهرست مشاغل مورد تقاضای خود دارد.

برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک پرستار، متقاضی باید شایستگی عمل را نشان دهد. برای دستیابی به این هدف، متقاضیان باید مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کنند و پس از آن نهادهای نظارتی پرستاری، شورای نظارت بر پرستاران عملی کانادا (CCPNR) یا انجمن پرستاران کانادا (CAN) بررسی خواهند کرد که آیا سایر الزامات درخواست برآورده شده‌اند یا خیر.

در سرتاسر جهان، پرستاری یکی از قدیمی‌ترین حرفه‌ها در کانادا است. به عنوان یک پرستار، شما آموزش دیده اید تا از بیماران مراقبت کنید، علائم بیماران را بررسی کنید و همچنین داروها را به بیماران بدهید. این شما را به یک مراقب تبدیل می کند که به مردم در مورد سلامتی آنها و همچنین در پیشگیری از بیماری ها مشاوره می دهد.

مسیرهای TR به PR برای پرستارانی که قبلاً به طور موقت در کانادا مشغول به کار هستند وجود دارد. برای پرستاران آموزش دیده خارجی از هر کشور خارجی، کانادا تقاضای زیادی برای خدمات مراقبتی شما دارد و مراحل، واجد شرایط بودن و شرایط لازم را برای درخواست مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار ارائه کرده است.

حتی با وجود اینکه همه‌گیری کووید-19 تأثیرات عمده‌ای در کانادا داشته است، کانادا همچنان در تقاضای زیادی از کارکنان بهداشتی و متخصصانی مانند پرستاران، سرپرستان پرستاری، متخصصان سیاست‌های سلامت، درمانگران تنفسی، مدیران مراقبت‌های بهداشتی، بهداشت‌کاران دندان‌پزشکی، تکنسین‌های پرتوهای پزشکی، داروسازان است.

کدهای ملی طبقه بندی مشاغل (NOC) برای پرستاران

طبق طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC)، پرستاران به شرح زیر طبقه بندی می شوند:

NOC 3012 – پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت شده به عنوان NOC Skill Level A طبقه بندی می شوند.

NOC 3233 – پرستاران عملی دارای مجوز به عنوان مهارت NOC سطح B طبقه بندی می شوند.

این گروه بندی و کد NOC وظایف، الزامات استخدامی و نمونه هایی از مشاغل تحت عنوان پرستار ثبت شده و پرستار روانپزشک را پوشش می دهد.

جذب پرستار در کانادا

اطلاعات تکمیلی

  • پرستارانی که منحصراً به عنوان پرستاران روانپزشکی ثبت شده (RPN) آموزش دیده اند در منیتوبا، ساسکاچوان، آلبرتا و بریتیش کلمبیا تحت نظارت هستند.

در تمام مناطق استان های دیگر، پرستاران ثبت نام شده (RN) می توانند بدون ثبت نام جداگانه به عنوان پرستار روانپزشکی کار کنند.

  • پرستاران ثبت نام شده و پرستاران روانپزشکی ثبت نام شده ممکن است با تجربه به سمت های نظارتی و مدیریتی پیشرفت کنند.

مراحل مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار

قطعا اگر مراحل توضیح داده شده در زیر را انجام دهید، می توانید به راحتی به عنوان پرستار به کانادا مهاجرت کنید.

مرحله 1: یک حساب ورودی سریع ایجاد کنید

اولین و مهمترین مرحله ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری (express entry account) است. بدون این، شما نمی توانید به عنوان یک پرستار به کانادا مهاجرت کنید.

زیرا ایجاد این حساب تنها وسیله ای است که اطلاعات را از IRCC دریافت می کنید.

با این حال، هنگام باز کردن این حساب، باید مراقب اطلاعاتی که می‌دهید باشید، زیرا هنگام پردازش درخواست شما از آنها استفاده می‌شود.

مرحله 2: یک برنامه را وارد کنید

پس از اتمام ایجاد نمایه اکسپرس اینتری، مرحله بعدی انتخاب یک برنامه است.

مرحله 3: یافتن شغل در کانادا

گام سوم یافتن شغل در کانادا است. با یک پیشنهاد شغلی معتبر می توانید به راحتی به کانادا مهاجرت کنید.

با این حال، قبل از اینکه رویای داشتن شغل در کانادا را داشته باشید، باید شرایط اولیه این شغل را داشته باشید. این بدان معنی است که شما باید شرایط شغلی را بررسی کنید.

علاوه بر آن، کارفرمای شما باید مجوزی از LMIA دریافت کند مبنی بر اینکه می تواند کارگران خارجی را استخدام کند.

این مرحله به همان اندازه مهم است زیرا برنامه ای که انتخاب می کنید موفقیت شما را تعیین می کند. بنابراین هنگام انتخاب برنامه باید موارد زیادی را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، اگر تجربه کافی ندارید، نمی توانید از کلاس تجربه کانادا استفاده کنید.

مرحله 4: یک دعوت نامه برای درخواست دریافت کنید

مرحله چهارم دریافت دعوت نامه برای درخواست است. همه کاندیداهایی که بالاترین امتیاز CRS را دارند، دعوتنامه ای برای درخواست دریافت خواهند کرد.

با این حال، تنها بهترین نامزدها این دعوت را دریافت خواهند کرد. بنابراین، اگر این را دریافت نکردید، به این معنی است که مدرک شما ناقص است.

مرحله 5: درخواست خود را با مدارک پشتیبان ارسال کنید

مرحله پنجم این است که درخواست خود را با مدارک پشتیبان ارسال کنید. از آنجایی که شما تنها 60 روز فرصت دارید تا درخواست خود را به همراه سایر مدارک ارسال کنید.

البته، شما باید هزینه درخواست 150 دلار کانادا را اضافه کنید.

مرحله 6: مجوز کار خود را دریافت کنید

قدم ششم دریافت مجوز کار است. با این حال، شما فقط پاسخی از IRCC دریافت خواهید کرد که مجوز شما آماده است.

بنابراین، می توانید برای پرواز خود به کانادا آماده شوید. به طور کلی، شما این پاسخ را ظرف 28 روز پس از ارسال درخواست خود دریافت خواهید کرد.

مرحله 7: وارد کانادا شوید

قدم هفتم و آخر ورود به کانادا است. با این حال، پس از ورود به کانادا، باید به یاد داشته باشید که مجوز کار خود را دریافت کنید. بدون آن نمی توانید در کانادا کار کنید.)

نظام پرستاری استان های مختلف کانادا

برای مشاهده ی جزئیات شرایط مورد نیاز هر استان می توانید به سایت های مجزای نظام پرستاری هر استان مراجعه نمایید.

در اینجا چند PNP کانادا وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به خواسته های خود برای مهاجرت به عنوان یک پرستار در کانادا کمک کند.

  1. برنامه نامزدهای مهاجرت آلبرتا (AINP)
  2. برنامه نامزد مهاجرت انتاریو (OINP)
  3. برنامه نامزدهای استانی بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  4. برنامه نامزدهای استانی نوا اسکوشیا (NS PNP)
  5. برنامه نامزدهای استانی نیوبرانزویک (NBPNP)
  6. برنامه نامزدهای استانی مانیتوبا (MPNP)
  7. برنامه نامزدهای استانی نیوفاندلند و لابرادور (NL PNP)
  8. برنامه نامزدی مناطق شمال غربی (NTNP)
  9. برنامه نامزد استانی جزیره پرنس ادوارد (PEI PNP)
  10. برنامه نامزد یوکان (YNP)
  11. برنامه نامزدهای مهاجر ساسکاچوان (SINP)

در نهایت، برخی از استان های کانادا بیش از یک برنامه نامزد استانی (PNP) دارند که می تواند به شما اجازه مهاجرت و کار به عنوان پرستار در کانادا را بدهد.

آوسیسلدونگ پرستاری در آلمان
آنچه در این مقاله میخوانیم
درخواست مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارسی
انگلیسی
روسی